DERS ADI

: İleri Yazılı ve Sözlü Anlatım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 5011 İleri Yazılı ve Sözlü Anlatım SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına günlük yaşamda kullanacakları sözcük dağarcığını kazandırarak onların yazılı ya da sözlü olarak karşılaştıkları metinleri anlamaları ve kendilerini ifade etmeleri için gereken yetinin kazandırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İleri düzeyde sözlü ya da yazılı/ görüntülü gerçek (authentique)bir metni yaklaşık olarak anlaması
2   Bir dersi anlayabilmesi ve not tutabilmesi
3   Herhangi bir konuda zorlanmadan ve kendiliğinden kendini doğru biçimde ifade edebilmesi
4   Bir konuda görüşünü yazılı ya da sözlü olarak açıklayabilmesi
5   Kendinden isteneni yazılı ve/veya sözlü olarak yerine getirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriği ile ilgili bilgi verme ve kaynakları tanıtma Öğrencilerin seçtiği metinler üzerinde çalışma
2 Bir metni anlama :fransızca şarkı dinleme,anlama,söyleme,yazma Gazete haberi okuma/inceleme (grup çalışması)
3 Şarkı sözünün anlatım olarak incelenmesi ve benzer metin üretilmesi (küçük grup çalışması) Bir konuyu haberleştirme (yazılı/sözlü) (gurup çalışması)
4 Bir metni anlama: bir afiş incelemesi.(küçük gurup çalışması) Yılsonu Sınavı
5 Bir metni anlama: Bir belgeselden bir bölüm izlenmesi ve özetlenerek açıklanması
6 Tartışma türüyle metin yazma (grup çalışması)
7 Tartışma türüyle metin yazma (grup çalışması)
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Bir söyleşi metni okuma ve kendi fikrini oluşturma. (yazılı/sözlü)
10 Bir metni tamamlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Internet
2) BARRE DE MINIAC CH., REUTER Y. (2006), Apprendre à écrire au collège dans les différentes disciplines, Lyon, INRP.
3) CABRERA A. & KURZ M. (2002), Produire des écrits - Cycle 2, Bordas.
4) DEVANNE B. (2006), Lire, dire, écrire en réseaux, Bordas.
5) GROMER, B., M WEISS (1990), Lire, Dire, Ecrire, Armand Colin (3 T.).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sınıf içi uygulamalar 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1544355553
ÖK.2555434543
ÖK.3455434543
ÖK.4455434543
ÖK.5455434543