DERS ADI

: Fransızca Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 2009 Fransızca Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Doğal yöntem ve Dilbilgisi-çeviri/ Okuma-çeviri yöntemlerinden bu yana kullanılan yabancı dil öğretimi yöntemlerinin tarihçelerini öğretmek; öğrencilerin bu yöntem ve teknikleri anlamalarını ve uygulamalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğal yöntemden günümüze Yabancı dil öğretimi yöntemlerini tarihçeleriyle ve ayrıntılı olarak anlayabilme, anlatabilme
2   Yöntemleri sınıflandırabilme, yöntemler arasındaki farkları ve benzerlikleri kavrayabilme
3   Yabancı dil ve anadili öğrenimi süreçleri arasındaki farkı kavrayabilme
4   Yabancı dil öğretimi yöntemlerinin doğuş sürecini ve nedenlerini kavrayabilme
5   Yabancı dil öğretim/öğrenim sürecinde karşılaşılan sorunları anlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaçları ve tanıtım
2 Geleneksel yöntemler: Genel özellikler
3 Doğal yöntem
4 Dilbilgisi-çeviri yöntemi
5 Okuma-çeviri yöntemi
6 Ara (iki dünya savaşı arasında kullanılan) yöntemler
7 Direk ve Aktif Yöntem
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Geçiş (Ara) yöntemlerinin genel özellikleri
10 Yeni dönem: Dilbilim kuramlarının dil öğretimi yöntemlerine etkileri
11 Yapısalcılık ve davranışçılık kuramı
12 Yapısalcı (SGAV) yöntemler:genel özellikler
13 Dilsel-işitsel yöntem
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Besse H., Méthodes et Pratiques des Manuels de Langue, Didier, 1984.
2. Besse H.,Galisson R.,Polémique en didactique. Du renouveau en question, CLE International, 1980.
3. Cyr P., Les stratégies d'apprentissage, CLE, 1998.
4. Cuq J-P., Cours de didactique du français langue étrangere et seconde, Presses universitaires de Grenoble, 2005.
5. Galisson R., Coste D., Dictionnaire de didactique de langues, Hachette, 1976.
6. Korkut E., Pour apprendre une langue étrangere, Pegem Yayıncılık, 2004.
7. Puren Ch., Histoire des méthodologies de l'enseignement des langues, Nathan-CLE International, 1988.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, soru- yanıt, grup çalışması, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

can.denizci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.345
ÖK.4
ÖK.5