DERS ADI

: Okuma Becerileri 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 1013 Okuma Becerileri 1 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Almanca okuma-anlama becerisinin geliştirilmesi, farklı okuma tekniklerinin ve stratejilerinin edinilmesi, çeşitli stillerde yazılmış metinlerin ayırt edilebilmesi; Alman edebiyatı alanında temel eğitim ve düşünme yeteneğinin geliştirilmesi öngörülmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Metin çeşitlerini ve okuma tekniklerini öğrenebilir
2   Okuma duyarlılığı ile kelime hazinesini geliştirebilir
3   Çeşitli metinlerde ya da edebi metinlerin biçimsel, içeriksel ve dilsel özelliklerini tanımlayarak türlerini belirleyebilir.
4   . Çeşitli metinler ya da edebi metinleri çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade edebilir.
5   Çeşitli metinler ya da edebi metinleri özetleyebilir
6   Çeşitli metinler ya da edebi metinleri yorumlar ve güncel hayatla ilişkilendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okuma Tekniklerinin tanıtılması
2 Metin Çeşitlerinin tanıtılması
3 B1 düzeyinde yazılı bir metin Mit Jeans in die Steinzeit Wolfgang Kuhn
4 B1 düzeyinde yazılı bir metin Viel Glück Bilimsel ve kültürel dergiden
5 B1 düzeyinde yazılı bir metin Auf dem Weg zum Glück Bilimsel ve kültürel dergiden
6 Heinrich Spoerl: Warte Nur, Balde Edebi Metin
7 Die heutige Jugend Bilimsel ve kültürel makale
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi,Ara Sınav
9 Wofgang Borchert: Das Brot edebi metin
10 Wofgang Borchert: Das Brot edebi metin
11 Daumen hoch Rainer Stadler, Süddeutsche Zeitung. Magazin
12 Daumen hoch Rainer Stadler, Süddeutsche Zeitung. Magazin
13 Bertolt Brecht: Wenn die Haifische Menschen wären edebi metin
14 Bertolt Brecht: Wenn die Haifische Menschen wären edebi metin
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lange, G. / Weinholf, S. (2012): Grundlagen der Deutschdidaktik. Hohengehren: Schneider Verlag

Köhnen, R. (2011): Einführung in die Deutschdidaktik. Stuttgart/Weimar: Metzler Verlag

Leubner, M. / Saupe, A. / Richter, M. (2012): Literaturdidaktik. Berlin: Akademie Verlag

Lauer, G. (2020): Lesen im digitalen Zeitalter. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft

Goer, Ch. / Koeller, K. (2014): Fachdidaktik Deutsch. Paderborn: Wihelm Fink Verlag

Storch, G. (1999): Deutsch als Fremdsprache - Eine Didaktik. Paderborn: Wilhelm Fink Verlag

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı,analiz, tartışma,grup çalışması ve soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı Sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.122
ÖK.25
ÖK.3335
ÖK.442
ÖK.53
ÖK.653