DERS ADI

: Dil Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 5011 Dil Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. KUTHAN KAHRAMANTÜRK

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dil felsefesinin temel kavramları ve sorunları; analitik dil kuramları; varoluşçu, yapısalcı, post yapısalcı
vb. felsefi akımların dil, düşünce, anlam ve bunların ilişkilerine dair yaklaşımları.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil felsefesinin temel kavramlarını ve sorunlarını bilir.
2   Dil olgusunun insanın zihinsel gelişimindeki yerinin ve gücünün bilincine varır.
3   Analitik dil kuramları öğrenir.
4   Varoluşçu, yapısalcı, post yapısalcı vb. felsefi akımları öğrenir.
5   Dil ile düşünce arasındaki ilişkiyi öğrenir.
6   Dil felsefesinin gelişim tarihini bilir.
7   Dil, düşünce, anlam ve bunların ilişkilerine dair yaklaşımları bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil ve Felsefe İlişkisi F. de Saussure ve yapısal dilbilimi yaklaşımları
2 Dil Felsefesi Tarihi Göstergebilim ve Dil Felsefesi İlişkisi
3 Wilhelm von Humboldt un dil ve dünya görüşü ilişkisi I Ludwig Wittgenstein ve dil felsefesi I
4 Wilhelm von Humboldt un dil ve dünya görüşü ilişkisi II Ludwig Wittgenstein ve dil felsefesi II
5 Sapir-Whorf-Hipotezi Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Sapir-Whorf-Hipotezi ve Dilde Dünya Görüşü
7 Walter Porzig ve dil mucizesi görüşü I
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Walter Porzig ve dil mucizesi görüşü II
10 Modern dilbiliminde genel dil görüşleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

W.v. Humboldt: Über die Verschiedenheit des menschlichen Sprachbaus und ihren Einfluß auf die geistige Entwicklung des Menschengeschlechts. 1835
Walter Porzig: Das Wunder der Sprache. 1957
Benjamin Lee Whorf: Language, Thought, and Reality. 1964.
Ludwig Wittgenstein: Logisch-philosophische Abhandlung 1920
Ludwig Wittgenstein: Philosophische Untersuchungen. 1953
Metzler: Philosophie Lexikon. Eintrag Semiotik .
Metzler: Philosophie Lexikon. Eintrag Sprachphilosophie .
Cambridge Dil Ansiklopedisi (David Crystal), Uludağ Üniversitesi, 2010
Hadumod Bußmann: Lexikon der Sprachwissenschaft. 3. Auflage. Stuttgart: Kröner. 2002

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Multimedyal anlatım, soru-yanıt, tartışma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı Sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kuthan.kturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1325451
ÖK.2325451
ÖK.3325451
ÖK.4325451
ÖK.5325451
ÖK.6325451
ÖK.7325451