DERS ADI

: Akademik Almanca

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 5009 Akademik Almanca SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. KUTHAN KAHRAMANTÜRK

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çağımızın yaşayan ve değişen Alman dilinde son yüzyılda morfoloji, sentaks, kelime dağarcığı ve diğer dil bilgisel alanlarda ortaya çıkan yapısal değişimleri içeren akademik Almancaya yönelik bilgi edinmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dilde değişime yol açan faktörleri öğrenir.
2   Alman dilinin gramer yapılarında ortaya çıkan değişimleri ve gelişim eğilimlerini öğrenir.
3   Bugünkü Almancada Neudeutsch . Anglizismen ve Denglisch kavramlarını ve içeriğini öğrenir ve Alman diline yeni giren yabancı kelimelerin gramer cinsiyetinin belirlenmesindeki kriterleri kavrayabilir.
4   Bugünkü Almancada cinsiyete özgü ve cinsiyeti tarafsız ifadelerin yapımını ve kullanılmasını öğrenir.
5   Modern Almancada örtmece `Eupemismus kelime yapımını ve kullanımını kavrayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Almanca yabancı dil öğretimi alanına yönelik metin türleri ve özellikleri Alana özgü iletişim yöntem ve tekniklerinin kullanımı (Sunum)
2 Dilde değişime yol açan faktörler, Neudeutsch kavramı ve içeriği Bugünkü Almancada isimleştirmeler `Nominalisierung
3 Bugünkü Almancada İngilizcenin etkisi: Anglizismen Bugünkü Almancada cinsiyete özgü ve cinsiyeti tarafsız ifadelerin yapımı ve kullanımı
4 Bugünkü Almancada Denglisch kavramı ve içeriği Günümüz Almancasının konuşma dilinde tümcede `Verlaufsform (`Süreç Biçimi ) kullanımı
5 Alman dilinin morfolojisinde ortaya çıkan değişimler Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Alman dilinin fiil çekiminde ve ismin hallerinde ortaya çıkan değişimler
7 Bugünkü Almancada `Konjunktiv kullanımında ortaya çıkan değişimler
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Modern Almancada örtmece `Eupemismus kelime yapımı ve kullanımı
10 İşlevsel eylemlerde ve bileşik kelimelerde ortaya çıkan değişimler
11 Günümüz Almancasında tümce yapılarında ortaya çıkan değişim ve gelişim eğilimleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Melanie Moll, Winfried Thielmann: Wissenschaftliches Deutsch. Konstanz 2016, ISBN 978-3-8252-4650-1. (http://www.wissenschaftssprache.de/Wissenschaftssprache_Deutsch/WD_Start.html)
- Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften: Wissenschaftssprache Sprache der Wissenschaftler. In: Gegenworte, 7. Heft Frühjahr 2001 (Themenheft mit 18 Beiträgen zu diesem Thema), ISSN 1435-571X.
- Martina Drescher: Sprache der Wissenschaft, Sprache der Vernunft. In: Stephan Habscheid und Ulla Fix (Hrsg.): Gruppenstile. Frankfurt am Main, 2003.
- Ludwig M. Eichinger: Sprache der Wissenschaft. Ausweis der Kompetenz und soziales Symbol. In: einblick, Ausgabe 3/2004, S. 15 16, ISSN 0933-128X.
- Helga Esselborn-Krumbiegel: Richtig wissenschaftlich schreiben. Wissenschaftssprache in Regeln und Übungen. UTB Schöningh, 2010, ISBN 978-3-8252-3429-4.
- Gabriele Graefen, Melanie Moll: Wissenschaftssprache Deutsch: lesen verstehen schreiben, Ein Lehr- und Arbeitsbuch. Peter Lang, Frankfurt 2011, ISBN 978-3-631-60948-4.
- Braun, Peter: 1987. Tendenzen in der deutschen Gegenwartssprache: Sprachvarietäten. 2., veränd. u. erw. Aufl. Stuttgart; Berlin; Köln; Mainz: Kohlhammer. (Urban Taschenbücher; Bd. 297.)
- Debus, Friedhelm (1999): Entwicklungen der deutschen Sprache in der Gegenwart und in der Zukunft Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Abhandlungen der Geistes- und Sozialwissenschaftlichen Klasse 1999/2. Mainz/Stuttgart (Akademie der Wissenschaften und der Literatur / Steiner).
- Admoni, Wladimir: 1973. Die Entwicklungstendenzen des deutschen Satzbaus von heute. München.
- Eggers, Hans: 1983. Wandlungen im deutschen Satzbau . In: Muttersprache. S. 131-141.
- König, Werner: 1989. dtv-Atlas zur deutschen Sprache. München.
- Polenz, Peter v: 1984. Entwicklungstendenzen des deutschen Satzbaus . In: B. Carstensen u.a.: Die deutsche Sprache der Gegenwart. S. 29-42.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Multimedyal anlatım, soru-yanıt, tartışma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kuthan.kturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.135441421
ÖK.235441421
ÖK.335441421
ÖK.435441421
ÖK.535441421