DERS ADI

: Almanca Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 2011 Almanca Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ZEYNEP ATEŞ BOZKURT

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Almanca öğretiminde kullanılan iletişimsel yaklaşım (Kommunikative Methode), kültürler arası yaklaşım (Interkultureller Ansatz), Bilişsel Öğrenme(Kognitive Methode), gibi güncel yöntemler gibi temel yaklaşımların, yöntem ve tekniklerin ele alınması, incelenmesi ve bunların uygulama örneklerinin sunulması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı Dil Öğretimi ile ilgili temel yaklaşımları, yöntem ve teknikleri tanımlayabilme.
2   Yabancı dil öğretiminde farklı faktörlere bağlı olarak farklı yaklaşımların olduğunu dönemleriyle kronolojik olarak bilme.
3   Birbirinden farklı olan yaklaşımları ayırt edebilme.
4   Ders kitabı ve yaklaşımlar arasındaki yöntem ilişkisini anlayabilme ve bunları analiz edebilme.
5   Farklı yaklaşımlara göre uygulama örnekleri sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yabancı Dil Öğretiminde Temel Yaklaşım ve Yöntemlere Giriş-Tarihsel Gelişmesi
2 Yabancı Dili Öğretimini etkileyen faktörler
3 Metot ve Didaktik nedir yabancı dil öğrenimindeki rolü
4 Yabancı dil ders kitapları ve yöntemlerin ilişkisi
5 Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi (Grammatik- Übersetzungsmethode)
6 Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi (Grammatik- Übersetzungsmethode)
7 Doğrudan Yöntem (Direkte Methode)
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirme,Ara Sınav
9 Doğrudan Yöntem (Direkte Methode)
10 Dinle-Konuş Yöntemi (Audio-linguale Methode)
11 Dinle-Konuş Yöntemi (Audio-linguale Methode)
12 Görsel-İşitsel Yöntem (Audio-visuelle Methode)
13 Görsel-İşitsel Yöntem (Audio-visuelle Methode)
14 Yöntemlerin karşılaştırılması Yöntemlere göre Alıştırmalar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Neuner, Gerhard/Hunfeld, Hans: Methoden des fremdsprachlichen Unterichts. Fernstudieneinheit 4.
Langenscheidt, 1998.
- Heyd Gertraud: 1997. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht(DaF), Ein Arbeitsbuch
Kognition und Konstruktion , narr studienbücher, Tübingen.
- Konu alanı ders kitapları
- Koeppel Rolf: 2010. Deutsch als Fremdsprache, Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis.
- Gasser Peter: 2003. Lehrbuch Didaktik,Bildung medien. Kommunikation, Bern/Schweiz
- Heyd Gertraude : 1991. Deutsch lehren, Grundwissen für den Unterricht als Fremdsprache, Verlag
Moritz Diesterweg, Frankfurt am Main.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif- bireysel- iklili -çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zeynep.ates@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555
ÖK.245445
ÖK.344454
ÖK.444444
ÖK.555555