DERS ADI

: Okuma Becerileri 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 1014 Okuma Becerileri 2 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapma ve satır aralarındaki anlamı kavrama çalışmaları; okuma metinlerindeki bilgiyi inceleyerek doğrudan ve dolaylı, yalın ve mecaz anlamları kavrayabilme; okunan metinlere kısa sözlü ve yazılı olarak kişisel görüşlerini aktarabilme; okurun çıkardığı anlam ile yazarın hedeflediği anlamın birbirinden farklı olabileceği gerçeğini anlama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Metni ve metinde kullanılan anlamsal ipuçlarını kavrayabilme
2   Fikirleri organize edip değerlendirme
3   Bilgiyi ana fikre ulaşmak için sentezleme
4   Metinlerde yazarın amacını kavrayabilme
5   Çıkarımlar yapabilme becerisini geliştirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 "Kleine Fabl " Franz Kafka
2 "Klimabewusst leben" Aktuelle Text
3 "Der Augsburger Kreidekreis" Bertolt Brecht
4 "Der Augsburger Kreidekreis" Bertolt Brecht
5 "Studium- Traumberuf" Aktuelle Text
6 "Lukas, sanfmütiger Knecht" Siegfried Lenz
7 "Lukas, sanfmütiger Knecht" Siegfried Lenz
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi,Ara Sınav
9 "Studieren für eine saubere Zukunft" Aktuelle Text
10 "Studieren für eine saubere Zukunft" Aktuelle Text
11 "Bahnwärter Thiel Gerhard Hauptmann"
12 "Bahnwärter Thiel" Gerhard Hauptmann
13 "Mütter arbeiten umsonst" Aktuelle Text
14 "Der sichere Weg" J.P.Hebel
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lange, G. / Weinholf, S. (2012): Grundlagen der Deutschdidaktik. Hohengehren: Schneider Verlag

Köhnen, R. (2011): Einführung in die Deutschdidaktik. Stuttgart/Weimar: Metzler Verlag

Leubner, M. / Saupe, A. / Richter, M. (2012): Literaturdidaktik. Berlin: Akademie Verlag

Lauer, G. (2020): Lesen im digitalen Zeitalter. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft

Goer, Ch. / Koeller, K. (2014): Fachdidaktik Deutsch. Paderborn: Wihelm Fink Verlag

Storch, G. (1999): Deutsch als Fremdsprache - Eine Didaktik. Paderborn: Wilhelm Fink Verlag

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı,tartışma,grup çalışması ve soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı Sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00-14:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 4 4
Final sınavına hazırlık 1 4 4
Ödev hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34531
ÖK.4524
ÖK.5355