DERS ADI

: Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 5001 Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BAHAR BARAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, çoklu ortam uygulama geliştirme ortamları, ekran tasarımı ilkeleri, yazılımda canlandırma ve hareket, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin ekleme, ses ve gerçek zamanlı filmleri ekleme, kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı, ekran tasarımı ve düzenleme, çoklu ortam uygulamaları geliştirme, çoklu ortam yazılımlarını paketleme ve yayınlama, çoklu ortam uygulamalarını değerlendirme hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çoklu ortam ile ilgili temel kavramları açıklayabilme.
2   Çoklu ortam geliştirme ve uygulayabilme.
3   Çoklu ortam değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çoklu ortam ile ilgili temel kavramlar
2 Canlandırma ve hareket, resim, film, animasyon, ses ve gerçek zamanlı film
3 Gestalt Grafik tasarım ilkeleri
4 Mayer Çoklu Ortam tasarım ilkeleri
5 Mayer Çoklu Ortam tasarım ilkeleri
6 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Vize
7 Kullanıcı etkileşimi ve geri bildirim teknikleri,
8 Çoklu ortam yazılımlarında gezinme
9 Güncel geliştirme ortamları
10 Çoklu ortam uygulamaları geliştirme
11 Çoklu ortam uygulamaları geliştirme
12 Çoklu ortam uygulamaları geliştirme
13 Çoklu ortam yazılımlarını paketleme ve yayınlama
14 Çoklu ortam uygulamalarını değerlendirme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mayer, R. E. (2017). Using multimedia for e learning. Journal of Computer Assisted Learning, 33(5), 403-423.
Mayer, R.E. (2014). The Cambridge handbook of multimedia learning. Cambridge University Press, New York, NY.
Çağıltay, K. & Göktaş, Y. (Eds.). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler. Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize Final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.baran@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11245533211
ÖK.21245533211
ÖK.31245533211