Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
TİJEN AKADA |
Dersi Alan Birimler |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Dersin Amacı: Bu dersin amacı eğitim ve teknoloji ilişkisi; temel kavramlar; öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi; Türkiye de 1980 ve sonrası öğretim teknolojilerinin gelişimi politikaları, uygulamalar ve projeler; teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları, 21. yüzyıl öğrenci özellikleri; bilgi iletişim teknolojilerinin temel kavramları; bilgi ve iletişim teknolojilerinde gelişmeler; öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri; eğitim-öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçlar; gelecekte bilgi ve iletişim teknolojileri ve öğrenme/öğretme ile bağlantısı konularında öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Çağıltay, K. Ve Göktaş, Y. (2016). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Teoriler Araştırmalar Eğilimler, 2. Baskı, Pegem. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, bireysel çalışma, grup çalışması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
%40 vize |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam beklenilmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Ofis: Hasan Ali Yücel Binası 313 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 10.00-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|