DERS ADI

: Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBE 2001 Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BANU ÇULHA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sosyal bilgiler öğretme ve öğrenmede etkili temel kuram ve yaklaşımları kavratma ve bunları değerlendirme becerisini kavratmadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Öğrenmede önemli olan bazı anahtar kavramları betimleyebilme,
2   2. Sosyal bilgiler öğretiminde etkili olan öğrenme kuramlarını bilebilme,
3   3. Sosyal bilgiler öğretme-öğrenme sürecine ilişkin yaklaşımların olumlu yönlerini değerlendirebilme,
4   4. Sosyal bilgiler öğretme-öğrenme sürecine ilişkin yaklaşımların olumsuz yönlerini değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal bilgiler öğretimine ilişkin öğrenme-öğretme yaklaşımlarının tarihsel gelişimi
2 Öğrenmede yapılandırmacı yaklaşım (temel kavramlar)
3 Bilişsel yapılandırmacılık
4 Sosyo-kültürel yapılandırmacılık
5 Radikal yapılandırmacılık
6 Sosyal bilgiler öğretiminde önemli olan bazı araştırmacıların öğrenme teorilerinin incelenmesi (Piaget)
7 Sosyal bilgiler öğretiminde önemli olan bazı araştırmacıların öğrenme teorilerinin incelenmesi (Vygotsky)
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Sosyal bilgiler öğretiminde önemli olan bazı araştırmacıların öğrenme teorilerinin incelenmesi (Dewey)
10 Sosyal bilgiler öğretiminde önemli olan bazı araştırmacıların öğrenme teorilerinin incelenmesi (Bruner) (VanSledright, Thornton)
11 Sosyal bilgiler öğrenmede önemli bazı temel kavramlar (Scaffolding)
12 Sosyal bilgiler öğrenmede önemli bazı temel kavramlar (meta-cognition)
13 Sosyal bilgiler öğrenmede önemli bazı temel kavramlar (self-regulation)
14 Sosyal bilgiler öğrenme ve öğretmen ile ilgili alanda yazılan temel makalelerin incelenmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zarillo, James. Teaching Elementary Social Studies, Principles and Applications. Pearson Education Inc. (2008)
Safran, Mustafa ( Ed). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem-A Yayınları, (2009)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.culha@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555