DERS ADI

: Tarih Okuryazarlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 5008 Tarih Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Tarih okuryazarlığı kavramının anlaşılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih okuryazarlığı kavramının anlaşılması
2   Tarih okuryazarlığı ile ilgili diğer kavramların öğrenilmesi
3   Bir tarihokuryazarında bulunması gereken niteliklerin bilinmesi
4   Tarih okuryazarlığının alt boyutlarını anlaşılması
5   Tarih okuryazarlığını geliştirecek etkinlikler hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Amacı, Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme
2 Tarih Eğitiminin Amacı, Tarih Okuryazarlığı Kavramı, Tarih Eğitimi ve Tarih Okuryazarlığı I
3 Tarih Eğitiminin Amacı, Tarih Okuryazarlığı Kavramı, Tarih Eğitimi ve Tarih Okuryazarlığı II
4 Tarih Okuryazarlığı Kavramı ile İlgili Diğer Kavramlar
5 Bir Tarih Okuryazarında Bulunması Gereken Nitelikler
6 Tarih Okuryazarlığının Alt Boyutları ve Performans Göstergelerinin Analizi I
7 Tarih Okuryazarlığının Alt Boyutları ve Performans Göstergelerinin Analizi II
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Okuryazarlık ile Tarih Öğretim Programı Kazanımlarını İlişkilendirme I
10 Okuryazarlık ile Tarih Öğretim Programı Kazanımlarını İlişkilendirme II
11 Tarih Okuryazarlığını Geliştirecek Etkinlikler Hazırlama, Uygulama ve Değerlendirme I
12 Tarih Okuryazarlığını Geliştirecek Etkinlikler Hazırlama, Uygulama ve Değerlendirme II
13 Tarih Okuryazarlığını Geliştirecek Etkinlikler Hazırlama, Uygulama ve Değerlendirme III
14 Konunun Analizi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. S. Özbaran, Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, İstanbul: Dokuz Eylül Yay., 1998.
2. S. Özbaran, Tarih, Tarihçi ve Toplum:Tarihin Çağrışımı, Doğası, Tarihçilik ve Tarih Öğretimi Üstüne Düşünceler, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1997.
3. S. Özbaran , Tarih ve Öğretimi, İstanbul: Can Yayınevi, 1992.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdal.aslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555