DERS ADI

: Çağdaş Dünya Tarihi ve Türkler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 3006 Çağdaş Dünya Tarihi ve Türkler ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEREN UÇAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler, Birinci Dünya Savaşı'ndan günümüze kadar dünyada meydana gelen önemli olayları açıklayabilecek ve çağdaş dünyada Türklerin durumu hakkında genel bir tartışma yapabilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Çağdaş Dünyanın Temellerini oluşturan düşünsel, ekonomik ve siyasi değişimin kavram bilgisini tartışabilme
2   2. I. ve II. Dünya Savaşları'nın neden ve sonuçlarını analiz edebilme
3   3. Soğuk Savaş Dönemi Dünya güç dengelerini analiz edebilme
4   4. Soğuk Savaş sonrası dönemdeki gelişmeleri analiz edebilme
5   5. Çağdaş Dünya'da Türklerin Durumunu tanıyabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi-Dersin Kural ve Gerekleri Konuyla İlgili Temel Kaynakların Tanıtımı, Çağdaş Dünya Kavramı
2 I. Dünya Savaşı'nın Nedenleri ve Savaşın Gelişim Seyri
3 I. Dünya Savaşı'nın Sonuçları ve Dünya'ın Yeni Durumu
4 İki Büyük Savaş Arası Dönemde Dünya'daki Gelişmeler
5 II. Dünya Savaşı'nın Başlaması ve Savaşın Gelişim Seyri
6 Yalta Konferansı ve II. Dünya Savaşı'nın Bitişi
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 NATO
9 NATO ve Varşova Paktı
10 AET, Avrupa Birliği, SSCB'nin dağılması
11 Körfez Savaşı
12 11 Eylül Terör Saldırısı ve yansımaları
13 Bağımsız Türk Cumhuriyetleri
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Armaoğlu, Fahir (2003). 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1789-1914. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları
2- Armaoğlu, Fahir (2010). 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi. İstanbul: Alkım Yayınları
3- Hobsbawm, Eric (2006). Kısa 20. Yüzyıl, 1914-1991 Aşırılıklar Çağı. İstanbul: Everest Yayınları
4- Langlois, Georges (2003). 20. Yüzyıl Tarihi, Çeviren: Ömer Turan. İstanbul: Nehir Yayınları
5- Sander, Oral (2006). Siyasi Tarih, 2 Cilt. Ankara: İmge Yayınları
6- Fromkin, David (2004). Barışa Son Veren Barış, Modern Ortadoğu Nasıl Yaratıldı 1914-1922. İstanbul: Epsilon Yayınları
7- Hourani, Albert (1997). Arap Halkları Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları
8- Yergin, Daniel (1999) Petrol, Para ve Güç Çatışmasının Epik Öyküsü. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
9- Kennedy, Paul (2005). Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri, 16. Yüzyıldan Günümüze Ekonomik Değişim ve Askeri Çatışmalar. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ara sınav, final, bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin ders öncesinde hazırlık yapmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceren.ucan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı 10:30-12:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555