DERS ADI

: Osmanlı Tarihi 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 2008 Osmanlı Tarihi 1 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ERCAN UYANIK

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Osmanlı İmparatorluğu'nun erken dönemlerini genel hatlarıyla özetleyebilmelerini sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Osmanlı Beyliği'nin ortaya çıkışını açıklayabilme
2   2. Erken dönemde Bizans ve Anadolu beylikleriyle ilişkileri açıklayabilme ve tartışabilme
3   3. İstanbul un alınmasını ve devletin Fatih tarafından yeniden örgütlenmesini yorumlayabilme
4   4. İmparatorluğun genişleme alanlarını harita üzerinde gösterebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Dersin Gerekçesi ve Önemi; Dersin Tanıtımı; Kaynaklar, Çalışmalar, Tanımlar
2 2. Osmanlı devletinin kuruluşu sırasında Anadolu, Balkanlar ve Bizans İmparatorluğu
3 3. Osmanlı devletinin kuruluşu: Kuruluşta etkili olan siyasî faktörler
4 4. Osmanlı Devleti nin Kuruluşu: Kuruluşta etkili olan sosyo - kültürel ve sosyo-ekonomik faktörler
5 5.Erken dönemdeki genişleme ve Bizans İmparatorluğu İle ilişkiler
6 6. Balkanlara Geçiş: Fetih ve İskan
7 7. Balkan krallık ve prenslikleriyle ilişkiler
8 8. Ara sınav
9 9. Erken dönemdeki genişleme ve Anadolu Beylikleri ile ilişkiler
10 10. Timurlular ve Ankara Savaşı
11 11. Kardeşler arasındaki tahta kavgaları ve Fetret Devri
12 12. I.Mehmed dönemi: Otoritenin yeniden sağlanması
13 13. II.Murad dönemi: ilişkilerde denge dönemi
14 14. II.Mehmed'in tahta geçmesi
15 15. Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Uzunçarşılı, İsmail Hakkı (1985). Osmanlı Tarihi, cilt I-IV, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları
2. Öz, Mehmet-Özel, Oktay (2000). Söğüt'ten İstanbul'a Osmanlı Devleti'nin Kuruluşu Üzerine Tartışmalar, Ankara: İmge Kitabevi
3. İnalcık, Halil (1996). Osmanlı İmparatorluğu; Toplum ve Ekonomi, İstanbul: Eren Yayıncılık
4. İnalcık, Halil (2009). Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ (1300-1600), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
5. Zachariadou, Elizabeth (1997). Osmanlı Beyliği, 1300-1389, İstanbul: Tarih Vakfı
6. (2002).Kanuni ve Çağı Yeniçağda Osmanlı Dünyası, İstanbul: Tarih Vakfı

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecek

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecek

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecek

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 5 5
Vize Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444