DERS ADI

: Çevre Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CAE 4001 Çevre Sorunları ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HASAN ÇUKUR

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çevre, ekoloji ve coğrafya arasında bağlantı kurabilmek olay ve sorunlara diğer disiplinlerden farklı, bütüncül yaklaşımlar sergileyerek etkili çözüm önerileri getirebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre biliminin konusu, amaci ve metodlari arasında bağlantı kurarak bu konuda gerekli bilgi beceri ve donanıma sahip olmak.
2   Çevre, ekoloji ve coğrafya arasında bağlantı kurabilmek olay ve sorunlara diğer disiplinlerden farklı, bütüncül yaklaşımlar sergileyerek etkili çözüm önerileri getirebilmek
3   Çevrenin bileşenleri çevrenin bölümleri ve etkileşim çevre ve insan hakkında bilgi sahibi olmak ve çevre sorunlarına karşı duyarlı davrnmak.
4   Türkiye de çevre sorunları konusunda resmi kurumların üstleneceği roller hakkında bilgi sahibi olmak.
5   Çevre kirliliğinin insan yaşamı ve sağlığı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevre Biliminin Konusu, Amacı Ve Metodları Çevrenin Bileşenleri , Çevrenin Bölümleri ve Etkileşim
2 Çevre Biliminin Ortaya Çıkışı
3 Ekosistemin Yapısı ve Bileşenleri , Ekosıstemler ,Ekosistemin Bileşenleri
4 Nüfus artışı, göç ve çevre
5 Plansız kentleşme ve sorunlar
6 Yanlış arazi kullanımı ve sorunlar
7 Tarımsal faaliyetler, sulama teknikleri ve toprak kirliliği
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Orman tahribatı nedenleri, erozyon ve etkileri
10 İklim değişimi, sel, kuraklık, temiz su kaynaklarına ulaşım imkanları
11 Hava, su kirliliği, katı atık problemi ve geri dönüşüm imkanları
12 Geleneksel fosil enerji kaynakları ve yarattığı sorunlar
13 Yenilenebilir enerji kaynakları ve potansiyeller
14 Gürültü ve görüntü kirliliği, çevre eğitimi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Güney.E.(2004) Çevre Sorunları Coğrafyası Ankara Gündüz Yay.
Kışlalıoğlu M, Berkes F (1993)Çevre ve Ekoloji- İstanbul.Remzi Kitabevi
Özey R. (2001) Çevre Sorunları .Aktif Yay. İstanbul
Muslu Y.( 2000) Ekoloji ve Çevre Sorunları . Aktif Yay. İstanbul
Görmez K.(2010) Çevre Sorunları .Nobel Yay.Dağ. Ankara
www.ecology.com/
www.eoearth.org/article/Ecology
www.learner.org/courses/envsci/.../ecology/ -
www.intecol.net

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuş, anlatım, örnek olay yöntemleri (Yapılandırmacı , aktif öğretim uygulamaları ).

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hasan.cukur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.154544553
ÖK.255455545
ÖK.35544444445
ÖK.455
ÖK.554