DERS ADI

: Fiziki Coğrafya 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CAE 2005 Fiziki Coğrafya 2 ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ADNAN SEMENDEROĞLU

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Yer şekillerinin oluşumunda yapı, süreç ve etkenlerin rolünü öğrenebilme. Karst, buzul, volkan, kıyı topoğrafyası ile toprak coğrafyası ve bitki coğrafyası temel konularını öğrenebilme. Doğal afetler ve iklim değişiminin neden ve sonuçlarını öğrenebilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yer şekillerinin oluşumunda yapı, etken ve süreçlerin rollerini öğrenebilme
2   Karst, buzul, volkan topoğrafyası ve kıyı şekillerinin oluşumunu öğrenebilme
3   Yer şekillerinin evrimini öğrenebilme
4   Toprak ve bitki coğrafyası ile ilgili temel konuları öğrenebilme
5   Doğal afetler ve iklim değişimlerinin neden ve sonuçlarını öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yer şekillerinin oluşumunda süreç ve etkenlerin rolü
2 Yer şekillerinin oluşumunda yapısal özellikler ve fayların rolü
3 Karstlaşma ve karstik şekiller, karst topoğrafyası ve evrimi
4 Karstlaşma ve karstik şekiller, karst topoğrafyası ve evrimi
5 Buzul topoğrafyası ve buzul şekilleri
6 Periglasyal şekiller
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Volkanizma, volkanik şekiller ve volkan topoğrafyası
9 Volkanizma, volkanik şekiller ve volkan topoğrafyası
10 Toprak oluşumu, toprak oluşumunda rol oynayan süreç ve faktörler, toprak tipleri
11 Bitki topluluklarının yetişme ortam şartları ve bitkilerin sınıflandırılması
12 Bitki topluluklarının yetişme ortam şartları ve bitkilerin sınıflandırılması
13 Doğal afetler (sel, erozyon ve kütle hareketleri, deprem ve tsunami vs), doğal afetlerin neden ve sonuçları
14 Doğal afetler (sel, erozyon ve kütle hareketleri, deprem ve tsunami vs), doğal afetlerin neden ve sonuçları
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erinç, S., (1982), Jeomorfoloji I. İ.Ü. Ed. Fak. Yay. No: 2931, İstanbul.
Erinç, S., (1971), Jeomorfoloji II. İ.Ü. Ed. Fak. Yay. No: 1628, İstanbul.
Akkuş, A.,(1998), Genel Fiziki Coğrafya, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Şahin, C., (1998), Coğrafyaya Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara
Atalay, İ., (2001), Genel Fiziki Coğrafya, EÜ Basımevi, Bornova-İzmir

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunu, gezi-gözlem

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

a.semenderoglu@deu.edu.tr
0 232 301 21 28

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1545
ÖK.2545
ÖK.3545
ÖK.4545
ÖK.5545