DERS ADI

: Coğrafya Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CAE 2001 Coğrafya Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Coğrafya Öğretimine ilişkin temel kavramların öğrenilmesi, Coğrafya Öğretiminin gelişimi ve değişimine yol açan kişi ve olayların özelliklerini bilmenin öneminin kavranabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Coğrafya Öğrenimi ve Öğretimi yaklaşımlarından haberdar olur.
2   Coğrafya Öğrenimi ve Öğretimi yaklaşımlarının gelişimi ve değişimini öğrenir.
3   Coğrafya Öğrenimi ve Öğretimi yaklaşımlarının eğitime yansımalarını değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Coğrafya Öğrenmenin ve Öğretmenin Anlamı
2 Coğrafya Öğretiminin Amacı ve Temel İlkeleri
3 Coğrafya Öğretiminin Tarihçesi (Eskiçağ)
4 Coğrafya Öğretiminin Tarihçesi (Ortaçağ)
5 Coğrafya Öğretiminin Tarihçesi (Yeni ve Yakınçağ)
6 Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımlarının Coğrafya Öğretimine Yansımaları
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Coğrafya Öğretiminde Temel Beceriler
9 Sınıf-İçi Uygulama Örnekleri
10 Coğrafya Öğretiminde Güncel Eğilimler ve Sorunlar
11 Etkili Bir Coğrafya Öğretiminin Bileşenleri
12 Coğrafya Öğretimine Sosyal Açıdan Bakış
13 Coğrafya Öğretimine Kültürel Açıdan Bakış
14 Coğrafya Öğretimine Sosyal Açıdan Bakış
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Açıkgöz, K.Ü, (2002). Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
Akpınar, E. ve Ergin, Ö. (2005). Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi
Demirkaya, H. (2004), Yaşantısal Öğrenme Kuramının Coğrafya Öğretimine Uygulanması. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:5, 1-13, Burdur ergisi
Ergür, D.O. (1998). Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrenci Ve Öğretim Üyelerinin Öğrenme Stillerinin Karsılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, H.Ü.Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, çeşitli kurum, kuruluş ve öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.trv

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.25
ÖK.35