DERS ADI

: Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 4102 Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ZÜBEYDE DOĞAN

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanımak ve bu politikaların uygulamalarını incelemek için tasarlanmıştır. Dersin temel amacı erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki açıdan derin bir algı ve anlayış oluşturmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin genel bir anlayış geliştirir, erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve öneminin açıklar.
2   Farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapar, erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslar arası örnekleri inceler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel Bakış (Erken çocukluk politikalarının tanımı, amacı ve kapsamı )
2 Erken çocukluk girişimlerinin tarihçesi, önemi, kısa ve uzun vadede etkileri
3 Erken çocukluk hizmetlerinde sektörler
4 Erken çocukluk hizmetlerinde yönetim
5 Erken çocukluk hizmetlerinin finansmanı
6 Erken çocukluk hizmetlerinde değerlendirme
7 Erken çocukluk hizmetlerinde farklı program örnekleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Eğitimciler: Yeterlikler, yasal hak ve sorumluluklar
10 Erken çocukluk hizmetlerinde standartlar
11 Erken çocukluk politikalarında ulusal ve uluslar arası paydaşlar
12 Erken çocukluk girişimlerinin ülkemizdeki mevcut durumu
13 Sunumlar
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kağıtçıbaşı Ç., Sunar, D., Bekman, S., & Cemaliler, Z. (2005). Erken Müdahalenin Erişkinlikte Süren Etkileri. İstanbul: Anne-Çocuk Eğitim Vakfı Yayınları.
Kaytaz, M. (2005). Türkiye de Okul Öncesi Eğitimin Fayda-Maliyet Analizi. İstanbul: Anne Çocuk Eğitim Vakfı
TÜSİAD (Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği) (2005). Doğru Başlangıç: Türkiye de Okul Öncesi Eğitim. S. Bekman ve C. F. Gürlesel. İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.ellez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.12244342
ÖK.2243354