DERS ADI

: Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 2102 Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. GÜRKAN GÜLEÇ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Doğaçlamalarla ilgili (ritmik, ezgisel, dans) bilgi ve beceri edinebilme, ritmik doğaçlama etkinlikleri planlayabilme, dans doğaçlama etkinlikleri planlayabilme ve müzikli dramatizasyon etkinlikleri planlayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen bir ritmik eşliği bedeninde ve ritm çalgılarında seslendirebilme.
2   Grup içerisinde ritmik akışı bozmadan bir şarkıya bedeniyle ya da ritm çalgısıyla ritmik eşlik yapabilme.
3   Ritmik doğaçlama yapabilme.
4   Müziğe uygun dans figürleri oluşturabilme.
5   Müzikli dramatizasyon çalışmalarında rol alabilme.
6   Müzikli dramatizasyon etkinliklerinin planlanmasında etkin görev alabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beden perküsyonu çalışmaları.
2 Beden perküsyonu çalışmaları.
3 Ritmik yapılar üzerinde çeşitlemeler.
4 Ritmik yapılar üzerinde çeşitlemeler.
5 Ritmik eşlikleme çalışmaları.
6 Ritmik doğaçlamalar.
7 Grup dansları üzerine çalışmalar.
8 Genel tekrar,Ders değerlendirme,Ara sınav
9 Grup dansları üzerine çalışmalar.
10 Dans figürü oluşturma çalışmaları.
11 Öyküden hareketle müzikli dramatizasyon oluşturma.
12 Resimden hareketle müzikli dramatizasyon oluşturma.
13 Müzikten hareketle müzikli dramatizasyon oluşturma.
14 Doğaçlama dramatizasyon çalışmaları.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Muammer Sun, Hilmi Seyrek (2000). Okul Öncesi Eğitiminde Oyun, Müzik Eserleri Yayınları, İstanbul.
2. Mahiye Morgül. İlk Çocuklukta Müzik Nasıl Öğretilir, Kök Yayıncılık, Ankara.
3. Mahiye Morgül (1999). Eğitimde Yaratıcı Dramaya Merhaba, Kök Yayıncılık, Ankara.
4. Katja Ojala Koçak, Onur Erol (2005). Karamela Sepeti, Morpa Yayınları, İstanbul.
5.Onur Erol (2011). Müzikolaj, Morpa Yayınları, İstanbul.
6. Sermin Bilen ,Banu Özevin, Esin Uçal Canakay (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örnekleme, Aktif öğrenme, Orff-Schulwerk.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr, hakan.sakar@deu.edu.tr, banu.ozevin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 9.30-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Ders Anlatımı 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.545
ÖK.645