DERS ADI

: Matematik Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 4002 Matematik Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ZEKİYE ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin matematiksel bilginin doğasına ve gelişimine yönelik felsefi bakışlardan haberdar olmaları, matematiksel nesnelerin niteliğine yönelik düşünceler geliştirmeleri, pür ve uygulamalı matematik ayrımını yapabilmeleri, matematik felsefesi okullarından mutlakçılık ve yarı-deneyselciliğin bilgiye bakışlarını kavramaları, ünlü matematik felsefecilerini ve bunların felsefelerini kavramaları amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel bilginin doğasına yönelik farklı bakışlar geliştirebilir.
2   Matematiksel nesnelerin doğasına yönelik farklı bakışlar kazanabilir.
3   Farklı felsefi okulları ve bunların felsefelerini tanır.
4   Kendilerinin sahip olduğu matematik felsefesinin dayandığı epistemolojik kökleri gerekçeleri ile açıklayabilir.
5   Bilimi, toplumun ve günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak takdir edebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik nedir Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi
2 Temel matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları
3 Matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler
4 Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik
5 Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları
6 Düzülke ve boyut kavramı
7 Matematik felsefesinde temel kuramlar: Mantıkçılık (Logisicm)
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Matematik felsefesinde temel kuramlar: Biçimcilik (Formalism)
10 Matematik felsefesinde temel kuramlar: Sezgicilik (Intuitionism)
11 Matematik felsefesinde temel kuramlar: Yarı-deneyselciler ve Lakatos
12 Matematik felsefesindeki temel kuramların matematik eğitimi ile ilişkisi
13 Matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplar
14 Matematik eğitimi felsefesinde sosyal grupların öğrenme, öğretme, matematiksel beceri, teknoloji ve ölçme-değerlendirmeye bakışlarına göre karşılaştırılması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baki, A. (2008). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Harf Yayıncılık: Ankara.
Gür, B. (2004). Matematik Felsefesi. Kadim Yayınları.
Ernst, P. (1991). The Philosophy of Mathematics Education. Falmer Press: London.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, grup çalışması, sunu, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zekiye.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.13532
ÖK.2334
ÖK.33433
ÖK.43335
ÖK.55