DERS ADI

: Matematiksel Modelleme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 3006 Matematiksel Modelleme ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematiksel modellemeyi öğrenmek; matematiksel modelleme yapabilmek, matematiksel modelleme sürecini öğrenmek, farklı alanlardaki gerçek yaşam problemlerinin çözümleri için matematiksel model kurabilmek, teknolojiden matematiksel modelleme sürecinde yararlanmayı öğrenmek, matematiksel modellemenin ortaöğretim matematik dersi öğretim programındaki yerini anlamak ve ileriki öğretmenlik meslek yaşamında derslerde matematiksel modellemeden yararlanma yaklaşımlarını öğrenmek, matematiksel kavramların günlük yaşam uygulamalarını gerçekleştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Model, matematiksel model, modelleme ve matematiksel modellemeyi tanımlayabilme ve ilişkilendirebilme, matematiksel modelleme sürecini tanıyabilme
2   Farklı gerçek yaşam problemlerinin uygulanmasına yönelik matematiksel modelleme yapabilme.
3   Matematiksel modellemeyi gerektiren gerçek yaşam problemleri oluşturabilme ve çözümleyebilme
4   Matematiksel modellemeyi ve ortaöğretim matematik dersi öğretim programını ilişkilendirebilme, model oluşturma etkinliklerini tanımlayabilme, oluşturabilme ve çözümleyebilme
5   Matematiksel modelleme sürecinde teknolojiden yararlanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Model ve matematiksel model nedir Örnekleri
2 Modelleme ve matematiksel modelleme nedir Örnekleri
3 Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı ve matematiksel modelleme
4 Farklı ülkelerin (Almanya, Singapur, İspanya, Amerika ) öğretim programlarında matematiksel modellemenin yeri
5 Matematiksel modelleme süreci
6 Literatürde var olan matematiksel modelleme problemlerinin çözümünün yapılması (Saman Balyası Problemi, Deniz Feneri ve Köprü Problemleri)
7 Literatürde var olan matematiksel modelleme problemlerinin çözümünün yapılması (Sıcaklık, Merdiven, Nüfus Artışı Problemleri)
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Matematiksel modelleme problemi oluşturma ve modelleme sürecine uygun olarak çözme
10 Teknoloji ile matematiksel modellemeyi ilişkilendirme
11 Matematiksel modelleme problemlerinin çözüm sürecine uygun teknolojinin entegrasyonu
12 Teknoloji destekli ortamda matematiksel modelleme problemlerine çözüm üretme
13 Etkinlik ve etkinlik tasarım süreci, model oluşturma etkinlikleri, prensipleri
14 Model oluşturma etkinliği tasarım süreci, model oluşturma etkinliği tasarlama
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Matematiksel Modelleme İle İlgili Tüm Kaynaklar (makale, tez, kitap).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

-

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebg.matmod@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15352342453
ÖK.245535232453
ÖK.355535232453
ÖK.445535532455
ÖK.5553523524554