DERS ADI

: Matematik Öğretiminde Drama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 5008 Matematik Öğretiminde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, öğretmen adayına eğitimde bir öğretim yöntemi olarak dramayı tanıtmak, oyun ve dramanın eğitimdeki önemi ve yararlarını açıklamak, dersler için günlük ve haftalık planlar içerisinde drama etkinlikleri planlamalarını öğretmek ve bu bilgileri uygulayabilmesini sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. bireysel özelliklerinin farkına varabilecek,
2   2. bireysel farklılıkları fark edebilecek,
3   3. grupla uyumlu iletişim kurabilecek,
4   4. dramanın anlamını, önemini ve eğitimdeki rolünü kavrayabilecek,
5   3. grupla uyumlu iletişim kurabilecek, 4. dramanın anlamını, önemini ve eğitimdeki rolünü kavrayabilecek, 5. dramayı bir yöntem olarak matematik derslerinde kullanabilecek,
6   6. drama temelli ders planları hazırlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaratıcı drama kavramının tanımı ve anlamı
2 Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler
3 Tarihsel gelişimi, dramanın bireye kazandırdıkları
4 Uygulama aşamaları, drama sınıf ortamı ve öğretmen nitelikleri
5 Dramada özel teknikler
6 Dramada özel teknikler
7 Dramada özel teknikler
8 Genel tekrar, Ders değerlendirme, Ara sınav
9 Yaratıcı drama uygulamaları
10 Yaratıcı drama uygulamaları
11 Matematik konularında drama planı hazırlama ve uygulama
12 Matematik konularında drama planı hazırlama ve uygulama
13 Matematik konularında drama planı hazırlama ve uygulama
14 Matematik konularında drama planı hazırlama ve uygulama
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Üstündağ, T. (2000), Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Pegema Yayıncılık, Ankara.
Yaratıcılık ve Drama, Açıköğretim yayınları, Eskişehir.
Adıgüzel, H. Ö. (2002), Yaratıcı Drama 1985-1995 Yazılar. Prof. Dr. İnci SAN'a Armağan. Naturel Yayıncılık, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.gunhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.11135333
ÖK.21125343
ÖK.31125343
ÖK.41235522
ÖK.53455522
ÖK.64455522