Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Matematik Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ESRA BUKOVA GÜZEL |
Dersi Alan Birimler |
Matematik Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Matematik öğrenme kuramları: davranışçı yaklaşım, yeni davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, algısal-görsel değişkenlik ilkesi, yapılandırmacılık ilkesi, buluş veya keşif yolu ile öğrenme, gerçekçi matematik eğitimi, yapılandırmacı eğitim anlayışında öğrenme; matematik öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin incelenmesi; öğrenme ortamlarının düzenlenmesi; uygun etkinliklerin planlanıp, uygulanması; öğrencilerin matematiksel düşüncelerinin ve yaratıcılıklarının gelişmesinin sağlanması; matematik eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgıların saptanıp, çözüm önerilerinin geliştirilmesi; matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilen yöntemlerin ve araştırmaların öğrenciler tarafından araştırılıp, incelenerek sunulmasıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Matematik eğitimi kitapları ve araştırmalar. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|