DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4021 Öğretmenlik Uygulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 12

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ERKAN ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sorumluluklar alarak sınıf yönetimi ve ders yürütme becerilerine sahip olmak. Okullardaki biyoloji öğretmenliği hakkında yeterli gözlem ve deneyim kazanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersleri planlayıp yürütebilme.
2   Okul ve sınıf yönetimini öğrenebilme.
3   Teorik olarak öğrendikleri bilgileri sınıf ortamında uygulayabilme.
4   Ölçme ve değerlendirme yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biyoloji eğitiminin amacı ve kapsamı
2 Öğretmen eğitiminde öğretmenlik uygulamalarının yeri
3 Uygulama okulunun tanıtımı ve uygulama öğretmeni ile tanışma
4 Derslerin gözlenmesi ve öğrencilerin nitelikli öğretmenlerin özellikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi.
5 Uygulama öğretmenlerin sınıf hâkimiyetini sağlamada kullandıkları geçerli ve güvenilir yaklaşımların belirlenmesi
6 Sınav sorusu hazırlama ve uygulama
7 Velilerle iletişim ve Rehberlik çalışmaları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Nöbet tutma çalışmalarına katılma
10 Uygulama öğretim elemanının, öğretmen adaylarının uygulama okullarındaki sınıf içi öğretim uygulamalarının gözlem değerlendirmesi.
11 Uygulama öğretim elemanının, öğretmen adaylarının uygulama okullarındaki sınıf içi öğretim uygulamalarının gözlem değerlendirmesi Öğretmen adaylarının, öğretmenlik uygulaması sürecinin mesleki beceri gelişimlerine etkisi hakkındaki görüşlerini deneyim günlüklerine dayalı olarak irdelemeleri
12 Bu yöntemlere göre biyoloji ders uygulamaları
13 Bu yöntemlere göre biyoloji ders uygulamaları
14 Bu yöntemlere göre biyoloji ders uygulamaları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Komisyon (1996). Biyoloji Öğretimi, YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara
Tan,Ş.(2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem A Yayınevi Ankara.
Çilenti, K. ve Özçelik, A. (1991) Biyoloji Öğretimi, Anadolu Üniv. Biyoloji Lisans Tamamlama Programı, Yayın No: 423, Eskişehir
Aydın, S. Ve Yalmancı, S.G. (2014). Biyoloji Öğretimi, Pegem akademi yayınları, Ankara.
Komisyom (2017). MEB yayınladığı biyoloji ders programları, MEB sitesi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gözlem, inceleme, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri. Öğretmenlerle görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, proje hazırlama ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine laboratuvar uygulamalarının %80ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ridvan.kete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 8 104
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 4 20 80
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 300

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1322322424222
ÖK.2322322323222
ÖK.3322322323222
ÖK.4322322323222