DERS ADI

: Embriyoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5008 Embriyoloji SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ERKAN ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Canlıların üremesi ve üreme çeşitleri, döllenme ve embriyo gelişmesi, dişi ve erkek gametofitin gelişmesi ve gelişme evreleri, eşey hücrelerinin oluşumu ve tipleri, döllenme, canlılarda embriyo safhaları, insanın zigottan doğuma kadar olan gelişme safhaları konularının öğrenilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Canlıların üremesi ve üreme çeşitleri, döllenme ve embriyo gelişmesini öğrenebilme.
2   Dişi ve erkek gametofitin gelişmesi ve gelişme evrelerini öğrenebilme.
3   Eşey hücrelerinin oluşumu ve tipleri, döllenme, canlılarda embriyo safhalarını öğrenebilme.
4   İnsanın zigottan doğuma kadar olan gelişme safhalarını ve özelliklerini öğrenebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Embriyolojiye giriş; canlıların üremesi ve üreme çeşitleri
2 Gymnosperm ve angiospermlerde mikrosporangium ve makrosporangium gelişmesi
3 Döllenme ve embriyo gelişmesi, dişi ve erkek gametofitin gelişmesi
4 Erkek ve dişi üreme organlarının yapısı ve gelişme evreleri
5 Eşey hücrelerinin oluşumu (gametogenez, spermatogenez ve oogenez)
6 Eşey hücreleri (sperm ve yumurta) ve tipleri
7 Döllenme ve döllenme çeşitleri
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Gebelik, gebelik çeşitleri ve süreleri
10 Yavruların dünyaya geliş şekilleri
11 Canlılarda (amphioxus, amfibiler, kemikli balıklar, kuşlar, memeliler) embriyo safhaları (blastulasyon, gastrulasyon, nörulasyon safhaları)
12 Canlılarda (amphioxus, amfibiler, kemikli balıklar, kuşlar, memeliler) embriyo safhaları (blastulasyon, gastrulasyon, nörulasyon safhaları)
13 İnsanın zigottan doğuma kadar olan gelişme safhaları
14 Bu konularla ilgili kavram yanılgıları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Heide Schatten and Gheorghe M. Constantinescu, Compertive Reproductive Biology; 1st.Ed.; 2006
Ronald W. Duck, James D., Embryology; Fix. 3rd. Ed.; 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine laboratuvar uygulamalarının %80ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ridvan.kete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.133123453321
ÖK.243222434214
ÖK.334333343352
ÖK.433111452333