DERS ADI

: Disiplinler Arası Biyoloji Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5007 Disiplinler Arası Biyoloji Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ERKAN ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Disiplinler arası öğretim yaklaşımı ve eylem planı, tasarım, kodlama ve robotik çalışmaları, Scientix projesi, inovasyon, yenilikçi düşünme, girişimcilik, liderlik, kişisel gelişim ve kariyer seçimi, disiplinler arası öğrenme döngüsü, kariyer planlama, sorgulamaya dayalı disiplinler arası öğretim yaklaşımı; proje tabanlı öğrenme; disiplinler arası öğretim yaklaşımı ders planı geliştirme, etkinlik hazırlama, bilimsel tutum, etik ve değerlerin öğrenilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Disiplinler arası öğretim yaklaşımı ve eylem planı hazırlamayı öğrenebilme.
2   Biyoloji bilimi ile diğer bilimlerde tasarım, kodlama ve robotik çalışmaları gerçekleştirebilme.
3   İnovasyon, yenilikçi düşünme, girişimcilik, liderlik, kişisel gelişim konularını öğrenebilme.
4   Sorgulamaya dayalı disiplinler arası öğretim yaklaşımı ile proje tabanlı öğrenme, ders planı geliştirme, etkinlik hazırlama, bilimsel tutum, etik ve değerleri öğrenebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel okuryazarlık
2 Bilimin ve bilimsel bilginin temel özellikleri
3 Bilim okuryazarı bireyin özellikleri
4 Biyoloji biliminin önemi ve diğer disiplinler arasındaki yeri
5 Biyoloji biliminde yer alan temel kavramlar, ilkeler, teoriler ve aralarındaki ilişki
6 Bilimsel pratikler, bilimsel süreç becerileri
7 Biyoloji biliminin doğası ve felsefesi, biyoloji kavramlarının tarihsel gelişimi (hücre, genetik, sınıflandırma, sistemler, evrim vb.) ve bu gelişimde rol oynayan bilim insanları ile kullandıkları yöntemler
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Biyoloji, teknoloji, toplum, kültür ve çevre arasındaki etkileşim
10 Genetik okuryazarlığı
11 Biyolojik teknolojiler, güncel biyolojik uygulamalar ile topluma ve çevreye olan etkileri
12 Kişisel karar verme süreci, bioetik, tutum ve değerler
13 Çevresel, toplumsal değerler
14 Kariyer planlama, ders planları, proje geliştirme ve sunma, drama.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karademir, Örnek ve Uygulama Destekli Fen Öğretiminde Disiplinlerarası Beceri Etkileşimi, Pegem Akademi Yayıncılık, 2017
Johanna Pretsch , Andreas Müller , Wolfgang Schnotz, Heidrun Ludwig , Alexander Kauertz, Multidisciplinary Research on Teaching and Learning, Palgrave MacMillan, Basingstoke, United Kingdom, 2015

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine laboratuvar uygulamalarının %80ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ridvan.kete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.134113353222
ÖK.243222252231
ÖK.344232243222
ÖK.444223252331