DERS ADI

: Biyoloji Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5005 Biyoloji Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ERKAN ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Okul dışı öğrenme ortamlarının tanınması ve biyoloji öğretimi için önemi, biyoloji öğretiminde kullanılması; arazi çalışması teknikleri, toplanabilecek materyaller, koleksiyon teknikleri konularının öğretilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul dışı öğrenme ortamlarının tanınması ve biyoloji öğretimi için önemini kavrayabilme.
2   Okul dışı öğrenme ortamlarının biyoloji öğretiminde kullanımının sağlanabilmesini öğrenebilme.
3   Arazi çalışması teknikleri ve toplanabilecek materyalleri öğrenebilme.
4   Koleksiyon teknikleri konularını öğrenebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul dışı öğrenme ortamları ve biyoloji eğitimi
2 Okul dışı öğrenme ortamlarının biyoloji öğretimi için önemi
3 Okul dışı öğrenme ortamlarının biyoloji öğretiminde kullanılması
4 Arazi çalışması teknikleri, riskler ve önlemler, toplanabilecek materyaller, koleksiyon teknikleri
5 Arazi çalışması teknikleri, riskler ve önlemler, toplanabilecek materyaller, koleksiyon teknikleri
6 Herbaryum ve Arboretumlar
7 Bilim ve teknoloji müzeleri
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Hayvanat bahçeleri
10 Botanik bahçeleri
11 Planetaryumlar
12 Örnek bir ders planı hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
13 Örnek bir ders planı hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
14 Örnek bir ders planı hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şen, Bozdoğan, Yiğit, Kıyıcı, Uzun, Nuhoğlu, Ertaş, Keleş, Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Ed: CL. Şimşek, Pegem Akademi Yayıncılık, 2011
Türkiye Çevre Vakfı Yayını, Türkiye nin Biyolojik Zenginlikleri, 1990

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, uygulama, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine laboratuvar uygulamalarının %80ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

behlul.guler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:30-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155223553323
ÖK.255224444234
ÖK.355234443454
ÖK.453123452433