DERS ADI

: Biyoloji Öğretiminde Materyal Tasarım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5004 Biyoloji Öğretiminde Materyal Tasarım SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ERKAN ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerini (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb. ) geliştirmek ve çeşitli nitelikteki materyalleri değerlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime uyarlanmasını açıklayabilme.
2   Öğretim materyallerinin öğretimdeki önemini açıklayabilme.
3   Öğretil araçlarının nasıl kullanacağını açıklayabilme.
4   Öğretim teknolojileri kullanarak öğretim materyalleri geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim teknolojisi ve öğretmen eğitimi
2 Öğretim Teknolojisinde Materyal Tasarımı ile ilgili temel kavramlar.
3 Biyoloji Öğretiminde kullanılabilecek öğretim teknolojileri ve materyal tasarımına ait araştırmaların incelenmesi
4 Biyoloji Öğretiminde kullanılabilecek öğretim teknolojileri ve materyal tasarımına ait araştırmaların incelenmesi
5 Bilgisayar ortamında materyal tasarımı
6 Biyoloji öğrenmenin ve öğretiminin anlamı, amacı ve temel ilkeleri.
7 Alternatif ders materyallerinin geliştirilmesi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Çalışma yapraklarının oluşturulması ve kullanımı
10 Derslerde kullanılabilecek materyallerin oluşturulması..
11 İki ve üç boyutlu biyoloji ders modellerinin tasarlanması.
12 Biyoloji öğretiminde sınıf içi uygulamalar
13 Biyoloji öğretiminde sınıf içi uygulamalar
14 Biyoloji öğretiminde sınıf içi uygulamalar
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları.
Demirel, Ö. ve Altun, E. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
Yelken, T. T. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Anı Yayıncılık, Ankara.
Selvi, K. (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Anı Yayıncılık, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri, power point sunumlar hazırlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, proje hazırlama ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine laboratuvar uygulamalarının %80ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ridvan.kete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11333222233331
ÖK.21333222233331
ÖK.31333222233331
ÖK.41333222233331