DERS ADI

: Bilim Felsefesi ve Bilimin Doğası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5001 Bilim Felsefesi ve Bilimin Doğası SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ERKAN ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bilim felsefesinin tanımı, amacı, konusu, felsefi akımlar, paradigmalar, tartışmalar ve bilimin gelişimine etkisi; bilimin tanımı, buluşların tarihi, bilimsel düşünce, bilim ve toplum, bilim sosyolojisi ve antropolojisi; bilim etiği, bilim insanları ve özellikleri hakkında öğrenmeyi sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilim felsefesinin tanımı, amacı, konusunu öğrenebilme.
2   Bilimin tanımı, buluşların tarihi, bilimsel düşünce ilişkilerini öğrenebilme.
3   Bilim ve toplum, bilim sosyolojisi ve antropolojisini öğrenebilme.
4   Bilim etiği, bilim insanları ve özelliklerini öğrenebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim felsefesinin tanımı, amacı, konusu
2 Bilim felsefesinin felsefi akımlar, paradigmalar, tartışmalar ve bilimin gelişimine etkisi
3 Bilimin tanımı, amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler (biyoloji bilimi odaklı)
4 Bilimin tanımı, amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler (biyoloji bilimi odaklı)
5 Buluşların tarihi
6 Epistemoloji, ontoloji
7 Bilimsel kavramların doğası, bilgiye nasıl ulaşıldığı, bilimsel bilgi ve özellikleri
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Varlık kavramı; bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama
10 Bilim ve toplum, bilim sosyolojisi ve antropolojisi
11 Türkiye'deki durum, flora ve fauna
12 Bilim etiği
13 Bilim, toplum, teknoloji ve çevre
14 Bilim insanları ve özellikleri, konularla ilgili kavram yanılgıları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demir, Bilim Felsefesi, Sentez Yayıncılık, 2012.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine laboratuvar uygulamalarının %80'ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ridvan.kete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.134113553323
ÖK.243213453234
ÖK.334133443353
ÖK.453113452333