DERS ADI

: Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 5003 Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste fen eğitiminde kavram ve kavram öğretiminin önemi ortaya konması, kavram yanılgısının farkındalık oluşturulması, fen bilimleri dersinde geçen bazı fen kavramlarına yönelik kavram yanılgılarının belirlenmesi ve bu yanılgıların giderilmesine yönelik etkinliklerin geliştirilmesi hedeflenmiştir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi alan öğrenciler; Fen Eğitiminde kavramın tanımını yapabilecek, kavram öğretimi ile ilgili teknikleri kullanabilecek ve kavram yanılgısının tanımını açıklayabilecek
2   Bu dersi alan öğrenciler; Kavram yanılgılarını gideren yöntem ve tekniklerine yönelik araştırmaları belirleyebilecek
3   Bu dersi alan öğrenciler;Türkiye de ve Dünya da Fen Eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgılarını istatistiksel verilerle karşılaştırabilecek
4   Bu dersi alan öğrenciler; Fen bilimleri dersinde geçen bazı fen kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını yapılan araştırmalarla belirleyebilecek
5   Bu dersi alan öğrenciler; Fen bilimleri dersinde geçen bazı fen kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını gidermeye yönelik ders etkinlikleri geliştirebilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen eğitiminde kavram, kavram öğretimi ve kavram yanılgılarına giriş
2 Fen eğitiminde kavram yanılgılarını giderme yöntemleri ve yapılan çalışmalar
3 Türkiye ve Dünyada Fen Eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgıları ve istatistiği
4 Öğrencilerin atom, element, bileşik ve molekül kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
5 Öğrencilerin Fiziksel-Kimyasal değişim ve Maddenin halleri kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
6 Öğrencilerin çözünürlük, erime, iyonik-kovalent bağ ve asit-baz kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
7 Öğrencilerin ısı-sıcaklık ve iletim-yalıtım kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Öğrencilerin kuvvet-hareket ve basit makineler konularındaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
10 Öğrencilerin elektrik ve manyetizma konularındaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
11 Öğrencilerin ışık ve ses konusundaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
12 Öğrencilerin gen ve kalıtım konusundaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
13 Öğrencilerin hücre biyolojisi konusundaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
14 Öğrencilerin Biyolojik Sistemler konularındaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
15 Proje Sunumları- Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barke, H.D., Hazari, A. And Yitbarek, S. (2009). Misconceptions In Chemistry, Springer-Heidelberg, Germany.
Rhoton, J. And Shane, P. (2006). Teaching Science In The 21st Century, NSTA Press.
Sears, J. and Sorensen, P. (2000). Issues in Science Teaching, R. Falmer Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Deney, etkinlik ve uygulamalarla ilgili beceriler ve bilgiler öğrencilerin sunum ödevleriyle, portföylerle, deneysel uygulamamalarla ve projelerle değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suat.turkoguz@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 4 4
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155552223235353
ÖK.255555532325353
ÖK.355555553255252
ÖK.455525555255252
ÖK.555555555555353