DERS ADI

: Bilimsel Muhakeme Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 3006 Bilimsel Muhakeme Becerileri ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fen eğitimindeki düşünme becerilerinin farkında olmak, bilimsel ve toplumsal konularda muhakeme yapabilmek için gerekli becerileri öğrenmek ve kullanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen eğitiminde ve günlük yaşamda bilimsel muhakemenin önemini kavrar.
2   Bilimsel muhakemeyi fen kavramlarının öğretiminde kullanır.
3   Fen bilimlerinin doğası ve bilimsel muhakeme arasındaki ilişkiyi kavrar.
4   Toplumsal konularda bilimsel muhakeme becerilerini kullanır.
5   Bilimsel muhakeme becerilerini geliştirmek üzere etkinlik ve ders planı tasarlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel muhakemenin özellikleri ve fen başarısı ile ilişkisi;
2 Bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi;
3 Bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi;
4 Soyut işlemler dönemi özellikleri;
5 Değişkenleri belirleme ve kontrol etme (bağımlı ve bağımsız değişken, kontrol edilen değişken vb.);
6 İlişkisel düşünme;
7 Kombinasyonel düşünme;
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Olasılıklı düşünme;
10 Hipotetik düşünme;
11 Tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme;
12 Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri.
13 Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri.
14 Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kuhn, D. (2010). What is Scientific Thinking and How Does it Develop In U. Goswami (Ed.), Handbook of Childhood Cognitive Development (Blackwell)
Hunt, a. (2008) (ed). Science in Soceity. Heinemann, London.
Paul, R. & Elder, L. (2008) Scientific Thinking (For Students and Faculty), 3rd edition. Foundation for Critical Thinking
Giere, R. N (Ed.) (1992), Cognitive models of science: Vol. 15. Minnesota studies in the philosophy of science. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, aktif öğrenme, işbirlikli öğrenme, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba: 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555333
ÖK.2545545555333
ÖK.355555553343
ÖK.455555553333
ÖK.55555555333