DERS ADI

: Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 3004 Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 2 ZORUNLU 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste Fen Bilimleri dersinde fizik, kimya ve biyoloji kavramlarının öğretiminde basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneylere örnekler verilmesi; basit ve ucuz malzemelerle deney yapılması; laboratuvarda deneylerde ve etkinliklerde bilgisayar, iletişim ve diğer teknolojileri kullanarak deneyler geliştirilmesi; Deneysel ve bilimsel süreç becerileri belirleyecek ve bu becerilerin gelişimin sağlayan etkinlik ve deneyler tasarlanması; Ortaokul 7. ve 8. sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programı kapsamında yer alan fizik, kimya, biyoloji, çevre, yer bilimi konularının doğasına uygun farklı laboratuvar yaklaşımlarına dayalı çeşitli deneylerin planlanması, yürütülmesi ve raporlanması; deneylerde öğrenci performanslarının değerlendirildiği alternatif yaklaşımların gösterilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler Fen Bilimleri dersinde fizik, kimya ve biyoloji kavramlarının öğretiminde basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneylere örnekler verir.
2   Öğrenciler basit malzemeler kullanarak Fen Bilimleri Dersi Programında yer alan kazanımlara uygun deney tasarlar.
3   Öğrenciler Fen Bilimleri Dersi Programında yer alan kavramları deneylerle açıklar.
4   Öğrenciler Fen Bilimleri Dersi Programında yer alan aktiviteleri değerlendirir.
5   Öğrenciler deney ve laboratuvar değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
6   Öğrenciler deneysel ve bilimsel süreç becerileri belirler ve bu becerilere yönelik deneyler geliştirir.
7   Öğrenciler deneylerde ve laboratuvarda bilgisayar, iletişim ve diğer teknolojileri kullanarak etkinlikler geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneylere örnekler verilir.
2 Fizik, kimya, biyoloji materyal ve malzeme örnekleri gösterilir.
3 Deneylerde bilgisayar ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik örnekler verilir.
4 Deneylerde mobil teknolojilerinin kullanımına yönelik örnekler verilir.
5 Deneylerde açık kod kaynaklı teknolojilerin kullanımına yönelik örnekler verilir.
6 Deneylerde deneysel ve bilimsel süreç becerileri belirlenmesine yönelik bilgi verilir.
7 Deneylerde deneysel ve bilimsel süreç becerilerine yönelik deneyler geliştirilir.
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Basit ve ucuz malzemelerle deney hazırlatılır.
10 Basit ve ucuz malzemelerle Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Dersi programında yer alan kazanımlara uygun deneyler yapılır. . FİNAL SINAVI
11 Basit ve ucuz malzemelerle Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Dersi programında yer alan kazanımlara uygun deneyler yapılır.
12 Basit ve ucuz malzemelerle Ortaokul 8. Sınıf Fen Bilimleri Dersi programında yer alan kazanımlara uygun deneyler yapılır.
13 Basit ve ucuz malzemelerle Ortaokul 8. Sınıf Fen Bilimleri Dersi programında yer alan kazanımlara uygun deneyler yapılır.
14 Hazırlanan deneylerin değerlendirilir ve sergilenir
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. M. Aydoğdu, Y. Ünsal, G. Meriç, M. Uşak (2004). Fen Bilgisi Labaratuar Uygulamaları, Ankara: Pagem Yayıncılık
2. M. Bahar, F. Aydın, M. Polat, H. Bertiz. (2008). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 1-2. Ankara: Pagem Yayıncılık
3. Çepni, S. (2008). Sınıf öğretmenleri ve öğrenciler için fen ve teknoloji laboratuvar uygulamaları I ve II. Trabzon: Celepler Matbaacılık
4. Şimşek, N., Çınar, Y. (2009). Fen Bilgisi Labaratuar Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayın
5. Ş. Özkurt ve diğer. (1998) Fen Bilgisi Labaratuar Uygulama Klavuzu, MEB EARGET,Ankara
6. B. Güngör, İ. Dökme, S. Ülker, F. N. Yıldırım, R. Aydınlı, Z. B. Baş. (2003). İlköğretim Fen Bilgisi 6. sınıf Ders Kitapı, İstanbul; Milli Eğitim Basımevi
7. Ş. Büyük, Z. B. Baş, N. Görür, V. Salmaner (2003). İlköğretim Fen Bilgisi 7. sınıf Ders Kitapı, İstanbul; Milli Eğitim Basımevi
8. A.Ç.Koyuncu, N. Tiryaki, B. Kavas, V. salmaner (2003). İlköğretim Fen Bilgisi 8. sınıf Ders Kitapı, İstanbul; Milli Eğitim Basımevi
9. MEB (2007), İlköğretim 6-7-8 Fen Bilimleri DersiÖğretim Programı, MEB, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunuş yoluyla öğrenme
2. Buluş yoluyla öğrenme
3. Keşfedici öğrenme
4. Tartışma
5. Soru-Cevap
6. İşbirlikli öğrenme
7. Probleme dayalı öğrenme
8. Bilgisayar ve teknoloji destekli eğitim
9. Deney-laboratuvar çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Milli Eğitim kapsamında Fen bilimleri dersinde yer alan deney, etkinlik ve uygulamalarla ilgili beceriler ve bilgiler öğrencilerin sunum ödevleriyle, portföylerle, deneysel uygulamamalarla ve projelerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suat.turkoguz@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Mesleksel beceriler uygulaması 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 13 1 13
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 13 1 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155553445235535
ÖK.255553445235535
ÖK.355553445235535
ÖK.455553445235535
ÖK.555553445235535
ÖK.655553445235535
ÖK.755553445235535