DERS ADI

: Fen Öğretimi 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 3002 Fen Öğretimi 2 ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Konu alanında öğretim yöntemlerinin, öğrenme-öğretme süreçlerinin ve genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulamak. Konu alanındaki ders kitaplarını eleştirel bir bakışla incelenmek ve öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirmek. Mikro öğretim uygulamaları yapmak ve öğretimi değerlendirmek. Fen Öğretimi 1 dersinde kazanılan bilgi ve becerilere dayalı olarak öğretmen rehber materyalleri geliştirmek ve uygulamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen öğretiminde kullanılan öğretim strateji, yöntem ve teknikleri bilir.
2   Bilimsel süreç, düşünme, yaşam, mühendislik ve tasarım becerilerini kullanır.
3   Farklı öğretim yöntem ve teknikleri hazırlayacağı ders planlarında kullanır.
4   Fen Bilimleri Öğretmeninin sahip olması gereken yeterlikleri bilir.
5   Fen öğretiminde güncel öğretim yaklaşımlarını kullanır.
6   Fen öğretimindeki yeni öğretim yaklaşımlarını takip eder ve öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaları
2 Bilimsel süreç, düşünme, yaşam, mühendislik ve tasarım becerileri: önemi ve gelişimi
3 Araştırma ve sorgulamaya dayalı öğretim stratejisi
4 Araştırma ve sorgulamaya dayalı öğretim stratejisi
5 Argümantasyon
6 Kavram karikatürleri
7 Tahmin et-gözle-açıkla
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Öğrenme döngüsü (5E ve 7E)
10 Probleme dayalı öğretim yöntemi, proje tabanlı öğretim yöntemi, örnek olaya dayalı öğretim yöntemi, rol oynama, drama
11 Fen öğretiminde bağlam (yaşam) temelli öğrenme
12 Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması
13 Fen Bilimleri Öğretmeni Yeterliklerinin incelenmesi
14 Fen öğretiminde güncel öğretim yaklaşımları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

YÖK/Dünya Bankası 1997; Fizik Öğretimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi, Ankara.
Ayas, A.P., Çepni, S., Akdeniz, A.R., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, H.Ş. 2007; Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, Problem çözümü, Aktif Öğrenme, İşbirlikli Öğrenme, Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba: 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Sunum Hazırlama 13 4 52
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.135545533453
ÖK.25544555345545
ÖK.3455455535555
ÖK.45544554355555
ÖK.5555455535555
ÖK.6555455535555