Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilgisi Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. GÜL ÜNAL ÇOBAN |
Dersi Alan Birimler |
Fen Bilgisi Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Genetik ve biyoteknolojinin tanımı, alanları, önemi, yaşantımıza etkisi ve tarihsel gelişimini kavramak. Mendel kuramlarını, bunların genetikte kullanımlarını anlamak. Moleküler biyolojinin temel prensiplerini kavrmak. Genetik ve moleküler biyolojinin biyoteknolojideki kullanım alanlarını öğrenmek. Biyoteknolojinin günümüzdeki gelişmelerini takip edebilmek ve yorumlayabilmek. Evrimin temel mekanizmalarını kavrayabilmek ve biyolojik kavramları bunlarla açıklayabilmek. Genetik ve moleküler biyoloji temel deneylerini laboratuvar ortamında gerçekleştirebilmek. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana Kaynak: Ders notu |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, tartışma, soru-yanıt, bilgisayar destekli eğitim, deney, gösteri, gözlem. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, laboratuvar raporları ve final sınavları ile ölçülmektedir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
- Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
asli.memisoglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|