DERS ADI

: Disiplinlerarası Fen Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 4001 Disiplinlerarası Fen Öğretimi ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme; disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Disiplinlerarası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama
2   Disiplinlerarası bilginin doğasını anlamayı farketme
3   Model geliştirme, süreci ve sistemi tasarlama, proje geliştirme, buluş yapma-ve kişisel gelişim gibi beceriler geliştirme
4   Disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, karar verme, üst düzey düşünme, bilişim-iletişim ve iş birliği, yenilikçi düşünme, girişimcilik, fen, teknoloji, toplum ve çevre ve arasındaki etkileşim gibi kavramları bilme
5   Sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve stratejilerini uygulama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Disiplinlerarası öğrenmeye giriş
2 Farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama
3 Disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme
4 Disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması
5 Proje geliştirme, buluş yapma-ve kişisel gelişim, kariyer seçimi ve önemi; disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, karar verme, üst düzey düşünme, bilişim-iletişim
6 İş birliği, yenilikçi düşünme, girişimcilik, fen, teknoloji, toplum ve çevre ve arasındaki etkileşim
7 Çevre, kültür, bilim ve teknoloji politikaları
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Sosyobilimsel konuların öğretimi
10 Sosyobilimsel konular hakkında mantıklı kararlar alan ve uygulayan, sorumluluk, tutum ve değer sahibi vatandaş olabilme
11 Bilişsel, duyuşsal, sezgisel, ahlaki ve etik muhakeme yapabilme
12 Sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve stratejilerini uygulama
13 Yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sistemi tasarlama - I
14 Yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sistemi tasarlama - II
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akgündüz, D.(2018) STEM Eğitimi, Anı yayıncılık, Ankara
Agündüz, D., Ertepinar, H. (2015) STEM eğitimi Türkiye raporu: Günün modası mı yoksa gereksinim mi Istanbul Aydın Universitesi
Çorlu, S. (2017) Stem Kuram ve Uygulamaları, Pusula Yayıncılık
Yıldırım, B. (2017) Teoriden Pratiğe Stem Eğitimi-Uygulama Kitabı, Nobel Bilimsel Eserler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bulentcavas@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 15 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1554434555555
ÖK.25555354455555
ÖK.355444535445555
ÖK.455444455555555
ÖK.55555554435555