DERS ADI

: Fen Öğretimi 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 3001 Fen Öğretimi 1 ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fen öğretiminde güncel öğrenme yöntem ve tekniklerini anlamak ve bunlara yönelik uygulama becerilerini kazanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen öğretiminin önemini ve amacını açıklar.
2   Fen okuryazarlığı kavramını tanımlayarak, fen okuryazar bireylerin özelliklerini ifade eder.
3   Fen öğretiminde kullanılabilecek genel ve özel öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini ve sınıf ortamında kullanılmaları sırasında dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
4   Fen öğretiminde laboratuvar kullanımının önemini kavrar.
5   Fen öğretmek için basit malzemeler kullanır.
6   Kavram öğretimine yönelik kavram haritası, v-diyagramı gibi grafiksel araçlar kullanır.
7   Fen in farklı konularında, dönem boyunca gördüğü öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanmasını yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen okuryazarlığı
2 Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları
3 Fen alanında yaygın olarak görülen kavram yanılgıları
4 Öğretim strateji, yöntem, teknikleri
5 Materyaller ve uygulamaları (sunuş yoluyla öğretim stratejisi, buluş yoluyla öğrenme stratejisi, işbirlikli öğrenme, gösteri)
6 Materyaller ve uygulamaları (sunuş yoluyla öğretim stratejisi, buluş yoluyla öğrenme stratejisi, işbirlikli öğrenme, gösteri)
7 Laboratuvar teknikleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Laboratuvar güvenliği
10 Basit malzemelerin fen öğretiminde kullanılması
11 Kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı (kavram haritası, v-diyagramı, bildiklerim-merak ettiklerim-öğrendiklerim çizelgeleri vb.)
12 Analojilerle öğretim tekniği (birleştirici benzetme vb.)
13 Fen öğretiminde bilimsel modellerin kullanımı
14 Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

YÖK/Dünya Bankası 1997; Fizik Öğretimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi, Ankara.
Ayas, A.P., Çepni, S., Akdeniz, A.R., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, H.Ş. 2007; Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, Problem çözümü, Aktif Öğrenme, İşbirlikli Öğrenme, Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba:13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Sunum Hazırlama 13 4 52
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154553555555555
ÖK.255433555555555
ÖK.3554453335
ÖK.4544453335
ÖK.53444535455
ÖK.63544535
ÖK.7354454323525