DERS ADI

: Yaşam Döngüsü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDN 3106 Yaşam Döngüsü ZORUNLU 5 2 0 7

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NİLGÜN ÖZÇAKAR

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, hekim adaylarının sağlık riskleri, sağlığın korunması ve geliştirilmesi konularında bilgi ve beceri kazanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaşamın farklı evrelerindeki sağlık risklerini, sağlığın korunması ve geliştirilmesi ile ilgili temel ilkeleri tanımlayabilme
2   Toplumun sağlık düzeyini ve sık görülen sağlık sorunlarını tartışabilme
3   Sağlık Sistemleri, sağlık finansmanı ve sosyal güvenlik, sağlık insan gücünü tartışabilme
4   Sağlık eğitimi ve hasta eğitimi ilkelerini tartışabilme
5   Öykü ve fizik muayenenin kayıt edebilme ve klinik karar verme planlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bebeklik, çocukluk, adolesan
2 Erişkin
3 Yaşlılık
4 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi, 2012
Textbook of Public Health, Oxford University Press, 2009
Birinci Basamak İçin Adli Tıp El Kitabı, Türk Tabipleri Birliği, Adli Tıp Uzmanları Derneği, 1999.
SB Çok yönlü yaşlı değerlendirmesi ve izlem kılavuzu, 2019
Evaluation of the Older Adult, Merck Manual of Geriatrics; http://www.merck.com/mrkshared/mm_geriatrics/contents.jsp

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) oturumları,
Sunumlar, paneller
Laboratuvar uygulamaları (biyokimya, mikrobiyoloji),
Kliniğe giriş uygulamaları, mesleksel beceriler uygulamaları,
Büyük grup çalışmaları (BGÇ),
Alan çalışmaları,
Film gösterimi
Etik uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ÖBD Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (%80)
2 PDÖ PDÖ Not Ortalamaları (%10)
3 ÖÇM Özel Çalışma Modülleri (%10)


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm dönemlerde, başarı dereceleri 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. Dönem geçme puanı 60
(altmış) olarak belirlenmiştir.
Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (ÖBD) ortalamasının en az 50 (elli) puan olması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) oturumu 5 3 15
Uygulama 1 2 2
Grup çalışması 3 2 6
Kliniğe giriş uygulaması 2 4 8
Ders Anlatımı 53 1 53
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 10 50
Blok sonu sınavına hazırlık 1 35 35
Alan/saha çalışması 1 3 3
Blok sonu sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15255543333
ÖK.2525553333
ÖK.35555553333
ÖK.45555533333
ÖK.55553333