DERS ADI

: Araştırma Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARŞ 2301 Araştırma Becerileri SEÇMELİ 0 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. CEMAL HÜSEYİN GÜVERCİN

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Amacı, öğrencilere tıp alanında bilimsel araştırma yapma becerisi kazandırmaktır.
Bu kapsamda, öğrencilerin seçtikleri bir konuda, etik ilkeleri gözeterek araştırma uygulamalarına katılmaları hedeflenmektedir. Gözlemsel araştırmalarda, anketler, hasta kayıtları, arşiv materyalleri gibi araçları kullanarak veri toplamaları, bu verileri analiz etmeleri ve sonuçları sunmaları beklenmektedir. Deneysel araştırmalarda ise laboratuvarda, kliniklerde ya da alanda gerçekleştirilen girişimsel araştırmaları planlamaları, yürütmeleri, verileri analiz etmeleri ve sonuçlarını sunmaları beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gözlemsel ya da deneysel araştırma planlama
2   Araştırma yürütme
3   Araştırma verilerinin istatistiksel analizini yapma
4   Araştırma bulgularını hazırlama ve rapor yazma
5   Araştırma planlama ve yürütmede gerekli etik ilkelere uyma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Araştırma Becerileri ÖÇM işleyişinin tanıtımı
2 Gözlemsel araştırmaların planlaması ve uygulaması
3 Anket Hazırlama
4 Laboratuar araştırmalarını planlama ve uygulama
5 Hayvan deneylerini planlama ve uygulama
6 Klinik araştırmaların planlanması ve yürütülmesi
7 Araştırmalarda Etik Kurul Başvurusu Hazırlamak
8 Hayvan araştırmalarında Etik Kurul Başvuru Hazırlığı
9 Veri analiz planının oluşturulması- Hipotez testlerine giriş
10 Ki kare testi
11 Parametrik testler
12 Parametrik olmayan testler
13 Verilerin tablo ve grafiklerle sunulması
14 Makale ve Rapor Hazırlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Özdamar K. SPSS ile Biyoistatistik. Kaan Kitabevi, Eskişehir, 2003.
2.Aksakoğlu G. Sağlıkta araştırma teknikleri ve analiz yöntemleri. DEÜ Rektörlük Matbaası, İzmir 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar,
Laboratuvar uygulamaları (bilgisayar),
Küçük grup çalışmaları (KGÇ),
Etik uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bilgi Kaynaklarına Ulaşma, Bilgiyi Yorumlama, Çalışma Planı Yapma, Yöntem/Materyal Hazırlama (Anket vb hazırlama), Etkinlik Gerçekleştirme (Araştırmada veri toplama, analiz Vb.), Rapor Hazırlama hedefleri eğitici tarafından 0-4 arası puan verilerek değerlendirilir.
Her bir hedef için öğrenciye verilen puanların ortalaması alınır ve araştırma ÖÇMnin kredi puanıyla çarpılıp başarı puanı belirlenir. Araştırma Becerileri ÖÇM alan öğrencilerin, tanımlanan kurallara uygun bir rapor hazırlaması gereklidir.

Değerlendirme Kriteri

Bilgi Kaynaklarına Ulaşma
Bilgiyi Yorumlama
Çalışma Planı Yapma
Yöntem/Materyal Hazırlama (Anket vb hazırlama)
Etkinlik Gerçekleştirme (Araştırmada veri toplama, analiz vb.)
Rapor Hazırlama

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler ayrılan ders saatinin %70ine katılmak zorundadır. Devamsız öğrenciler ÖÇM tekrarı yapar.
Araştırma Becerileri ÖÇMnde başarısız olan öğrenci için yaz döneminde dört haftalık (60saat) bütünleme ÖÇM açılır. Bütünleme ÖÇMde başarısız olan öğrenci sınıf tekrarı yapar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 3 2 6
Proje Hazırlama 17 2 34
Rapor hazırlama 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1542322
ÖK.252
ÖK.35
ÖK.4
ÖK.55