DERS ADI

: KUANTUM ÇAĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FSH 0041 KUANTUM ÇAĞI SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HASAN KARABIYIK

Dersi Alan Birimler

Kimya
Biyoloji
Bilgisayar Bilimleri
İstatistik
Fizik
Matematik
Fen Fakültesi

Dersin Amacı

Kuantum Fiziğinin günlük yaşamdaki etkilerinin açıklanması, anlaşılması ve bu sayede kuantum kavramı çerçevesinde oluşmuş bilgi kirliliğinin giderilerek öğrencilerin kuantum kavramı ve uygulamaları hakkında bilgilendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kuantum fiziğinin temel kavramlarının temel düzeyde anlayıp ifade edebilme,
2   Kuantum fiziksel düşünce deneylerini bilimsel ilkeler bazında değerlendirebilme becerisinin kazanma
3   Popüler bilim düzeyinde oluşmuş yanlış anlamaları değerlendirebilme becerisi kazanma,
4   Çağdaş fiziğin temel ilkeleri ve yaklaşımları hakkında bilgi edinme,
5   Çağdaş fizikteki deneysel ilerlemelerle kuramsal gelişmeler arasında ilişki kurabilme
6   Kuantum fiziğinin günlük hayattaki etkileri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Klasik Fiziğin Yetersizlikleri
2 Kuantum Kavramı ve Doğası
3 Dalga Parçacık İkilemi
4 Üst Üste Binme İlkesi
5 Schödinger'in Kedisi: Bir Düşünce Deneyi
6 Heisenberg Kesinsizlik İlkesi
7 Fermiyonlar ve Bozonlar: Anti-sosyal ve Sosyal Parçacıklar
8 ARASINAV DEĞERLENDİRMESİ
9 Karşıt Madde
10 EPR Deneyi
11 Kuantum Hesaplama
12 Modern Elektroniğin Kuantum Altyapısı
13 Nanoteknolojinin Kuantum Altyapısı
14 Kuantum Biyolojisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Quantum Physics: What Everyone Needs to Know, Michael G. Raymer, Oxford University Press, New York, 2017.

Öğrencilere Önerilecek Diğer Kaynaklar:
1. Kuantum Çağı, Brian Clegg, Say Yayınları, İstanbul, 2016.
2. 101 Soruda Kuantum, Kenneth W. Ford, Alfa Yayıncılık, İstanbul, 2016

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, Vaka sunumu ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavların, ödev ve derse aktif katılımın değerlendirilmesi

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar ve derse aktif katılımın değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Uzaktan eğitimle sürdürülen dönemlerde çevrimiçi canlı derslere öğrencilerin katılımları büyük önem taşımaktadır. Yüzyüze eğitimle sürdürülen dönemlerde derslerin %70'ine devam etme zorunluluğu bulunmaktadır. Ders saatine ve ödev niteliğindeki sunum öncesi hazırlık çalışmalarının eksiksiz yapılmasına özen gösterilmelidir. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Fen Fakültesi Fizik Bölümü
e-posta: hasan.karabiyik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1544
ÖK.2544
ÖK.3544
ÖK.4544
ÖK.5544
ÖK.6544