DERS ADI

: Anadolu Uygarlıkları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FSH 0016 Anadolu Uygarlıkları SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MUHİTTİN AYGÜN

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Türkiye topraklarının içerdiği kültürel evreleri ve uygarlıkları anlatmaktır. Tarihöncesinden modern çağlara dek kültürlerin günümüze ulaşmış verilerini ve bunların günümüz yaşantısına katkıları ve yararları irdelenir. Somut veriler ve yakın coğrafya örnekleri üstünden ve güncel değerlendirmeler de dikkate alınarak konular görsel enstrümanlarla yansıtılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye kültür tarihini ana hatlarıyla öğrenebilmesi
2   Uygarlık verilerinin türlerini ve tanımlarını öğrenebilmesi
3   Tarihsel sitler konusunda haberdar olması
4   Günümüz yaşantısı içinde değerlendirmesi, yorumlayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Akdenizin kıtasal oluşumu, Türkiye de fosil insan
2 Neolithik çağ, Göbeklitepe, Çatalhöyük
3 Tunç Çağı, Homeros ve Troia
4 Hitit Uygarlığı, Hattuşa
5 Phrygia Uygarlığı ve Gordion
6 Lydia Uygarlığı ve Sardes
7 Urartu Uygarlığı ve Doğu
8 Arasınav
9 İyonya uygarlığı ve Bilim
10 Karya Uygarlığı ve Dünyanın Yedi Harikası
11 Lykia Uygarlığı ve Noel Baba
12 Roma Uygarlığı ve Ephesos
13 Selçuklu Uygarlığı ve Batı Anadolu
14 Osmanlı da Modernizm ve Arkeoloji

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: The Princeton Encyclopedia of Classical Sites, Princeton 1976
The Oxford Handbook of Ancient Anatolia (10,000-323 BCE), Sharon R. Steadman-Gregory McMahon, Oxford 2011
The Oxford Handbook of Hellenic Studies, George Boys Stones-Barbara Graziosi-Phiroze Vasunia, Oxford 2009
Strabon, Antik Anadolu Coğrafyası-Geografika, Çev. Adnan Pekman, İstanbul 2005
Veli Sevin, Anadolu nun Tarihi Coğrafyası, Ankara 2001
George E. Bean, Eskiçağda Ege Bölgesi, İstanbul 1995
George E. Bean, Turkey-Beyond The Maeander, London 1989
Egon Friedel, Antik Yunan ın Kültür Tarihi, Ankara 2003
Nahit Bilgin, Antik Yunan Dünyası Felsefeden Ekonomiye, İstanbul 2004
Seton Lloyd, Türkiye nin Tarihi, Tübitak Yayınları, Ankara 1989
Bülent İplikçioğlu, Eskiçağ Tarihinin Ana Hatları, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul 1994
Afif Erzen, Doğu Anadolu ve Urartular, TTK Yayınları, Ankara 1992
Metin Alparslan, Hititolojiye Giriş, Türk Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü, İstanbul 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, Soru cevap tekniği, Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem boyu yazılı bir arasınav ve final sınavı yapılacaktır. Öğrencilere her hafta derste işlenen konularla ilgili okuma ödevleri verilecektir. Ayrıca öğrencilerden kendi seçtikleri bir konuda bir proje hazırlayarak sınıfta sunum yapmaları beklenecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

daha sonra duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 0
Konu Değerlendirme Sınavına (Quiz) hazırlık 0
Ödev/Sunum/Rapor hazırlama 0
Proje hazırlama 0
Ara sınava hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Diğer (lütfen belirtiniz) 1 6 6
Diğer Kısa Sınav vb 0
Final Sınavı 1 1,5 2
Ara Sınav 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.111111122231111
ÖK.211111122231111
ÖK.311111122231111
ÖK.411111122231111