DERS ADI

: Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SEBAHAT SEVGİ UYGUR

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Eğitim Bilimleri
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, üniversite eğitimlerini tamamlamış yetişkinlerin , formel eğitim ortamlarında bilişsel ve duyuşsal alanlarda kendilerini geliştirmek üzere öğrenmeyi sürdürme gereksinimlerini karşılamak üzere düzenlenmiş öğrenme ortamlarını tanıtmak ve bu konuda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yetişkinlerin yaşam boyu öğrenme gereksinimlerini anlamaq
2   Yetişkinlere ilişkin öğrenme stratejilerini bilme
3   Yetişkinler için yaşam bouyu öğrenme konularını kavrama
4   Bireylerarası farklılıkları ayırt etme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yetişkin Eğitiminde Felsefe ve Etik
2 Yetişkin Eğitiminde Çeşitlilik
3 Yetişkinlerde öğrenme psikolojisi
4 Motivasyon ve Kişilik
5 Yetişkin Eğitiminde kullanılan metotlar
6 ara sınav ,genel değerlendirme
7 Yetişkin eğitiminde kültürel duyarlılıkara sınav
8 İnovasyon ve Girişimcilik
9 Yetişkin eğitiminde değerlendirme
10 Eğitimde mobil teknolojileri kullanma
11 Günümüzde değişen iş içerikleri , globalleşme ve teknolojik değişim
12 Değişen örgütsel yapılar ve iş örüntüleri
13 Uzaktan eğitim ve açık öğretim
14 Yetişkinlerin öğretmenlerinin mesleki hazırlığı
15 Final (bitirme sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arslan,S.(2016). Yaşam Boyu Öğrenme Türleri. İstanbul:Eğitim Kitabevi.
Jarvis, P. (2010). Adult Education and Life-Long Learning: Theory and Practice. NY: Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt , gözlem, grup çalışmaları, örnek vak'a inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

genel değerlendirme, ara sınav,final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

derse aktif katıllım

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferda.aysan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi-Perşembe 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41