DERS ADI

: Eğitime Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 1001 Eğitime Giriş ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim bilimi alanında bilimsel bilgi kazanmalarını, öğretmenlik mesleğine dönük bilgi beceri ve tutum geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimle ilgili temel kavramlar bilgisi
2   Eğitimin başlıca işlevlerini değerlendirebilme
3   Eğitim sisteminin özelliklerini açıklayabilme
4   Eğitimin tarihsel gelişimini anlama
5   Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini açıklayabilme
6   Öğretmenin ve öğretmenlik mesleğinin özellikleri bilgisi
7   Eğitimde yeni yaklaşımları anlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dersin tanıtılması
2 Eğitimde temel kavramlar
3 Eğitim Tarihi
4 Eğitimin İşlevleri
5 Öğretmen yetiştirme
6 Eğitimin Felsefi Temelleri
7 Eğitimin Toplumsal Temelleri
8 Arasınav
9 Eğitimin Ekonomik emelleri
10 Eğitimin Psikolojik Temelleri
11 Eğitimin Yönetsel Temelleri
12 Eğitimin Denetimsel Temelleri
13 Eğitim Politikaları
14 Genel değerlendirme ve tatışma
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Açıkgöz, Ü. K. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.

2. Başaran, İ. E. (1994). Eğitime Giriş. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.

3. Erden, Münire (2008). Eğitime Giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.64
ÖK.74