DERS ADI

: Eğitim Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5006 Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SERAP ÇALIŞKAN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Eğitim Bilimleri
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Modern eğitimde karşılaşılan sorunları, günümüz eğitim sistemlerini, eğitim programlarını anlamak için eğitimin tarihsel geçmişini farklı kültürler içinde öğrenmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim tarihindeki terimleri, kavramları, kültürleri tanımlama
2   Eğitimin tarih boyunca farklı kültürlerdeki yapısını tanıma
3   Eğitimin tarihsel gelişim ve değişimini açıklayabilme
4   Modern eğitimdeki sorunları ve programları, tarihteki sorun ve programlarla karşılaştırma
5   Modern eğitimdeki yapıyı, geçmişteki eğitim tecrübelerinden yararlanarak değerlendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1) Tarih ve Eğitim Tarihi Araştırmaları
2 2) Eski Çin ve Hint Uygarlıklarında Kültür ve Eğitim
3 3) Ortadoğu Kültür ve Uygarlıkları
4 4) Eski İsrail ve İran da Kültür ve Eğitim
5 5) Anadolu Kültür ve Uygarlıkları
6 6) Antik Yunan Kültürü ve Uygarlığında Kültür ve Eğitim
7 7) Eski Roma Kültürü ve Uygarlığı
8 8) VİZE
9 9) Ortaçağda Kültür ve Eğitim
10 10) Ortaçağ İslam Dünyasında Eğitim
11 11) Modern Zamanlarda Eğitim
12 12) Türklerde Eğitim
13 13) Eğitimde Osmanlı Geleneği
14 14) Modern Türkiye de Eğitim
15 15) FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Doğan, İ. (2020). Eğitim Tarihi Dönemler-Kültürler-Uygarlıklar, Nobel Yayınları
Köçer, M. ve Koçoğlu, E. (2020). Eğitim Tarihi, Seçkin Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuş tekniği, Sunum tekniği,Soru-Cevap tekniği, Tartışma teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final notları öğrencinin başarı notunu belirler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.caliskan@deu.edu.tr
ofis tel: 0 232 301 24 39

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi :09:00-17:00 saatleri arasında, ders saatleri dışında

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Sunum Hazırlama 13 3 39
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.5