DERS ADI

: Açık ve Uzaktan Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ YASEMİN KAHYAOĞLU ERDOĞMUŞ

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Eğitim Bilimleri
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesini; dünyada ve Türkiye de uzaktan eğitimin gelişimini; uzaktan eğitimde öğrenen ve öğretmenin rollerini; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri ile açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunları ve bunların çözümlerini ve öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını bilen öğrenciler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesini bilir.
2   Dünyada ve Türkiye de uzaktan eğitimin gelişimini açıklar.
3   Uzaktan eğitimde öğrenen ve öğretmenin rollerini kavrar.
4   Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri ve bireysel öğretim materyallerini bilir.
5   Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunları ve bunların çözümünü analiz eder.
6   Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını değerlendirir.
7   Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme yöntemlerini açıklar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi
2 Dünyada uzaktan eğitimin gelişimi;
3 Türkiye de uzaktan eğitimin gelişimi
4 Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri
5 Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler;
6 Açık ve uzaktan eğitimin yönetimi ve açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri;
7 Ara sınav
8 Açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler
9 Kitlesel açık çevrimiçi dersler ve kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları
10 Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü
11 Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları
12 Açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri
13 Farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi
14 Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alkan, C. (1987). Açık öğretim: Uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 157.
Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem A Yayıncılık.
Hızal, A. (1983). Uzaktan öğretim süreçleri ve yazılı gereçler: Eğitim teknolojisi açısından yaklaşım. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halim.akgol@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 2 5 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11335
ÖK.213135
ÖK.313135
ÖK.413135
ÖK.513135
ÖK.613135
ÖK.713135