DERS ADI

: Türk İşaret Dili

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim alanına ilişkin temel bilgileri betimleyebileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitimle ilgili temel kavramları betimleyebilecektir.
2   Özel eğitim gerektiren engele neden olan etmenleri betimleyebilecektir.
3   Özel gereksinimi olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel eğitimle ilgili temel kavramlar
2 Özel eğitim gerektiren engele neden olan etmenler Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikler ve temel özellikleri
3 Görme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
4 İşitme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
5 Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
6 Fiziksel yetersizliği ve süreğen hastalığı olan çocuklar ve özellikleri
7 Zihin yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
8 genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özellikleri
10 Uyum ve davranış bozukluğu olan çocuklar ve Özellikleri
11 Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
12 Üstün zekalı ve üstün yetenekli olan çocuklar ve özellikleri
13 İleri derecede yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri Özel eğitim gerektiren çocuklar için eğitim olanakları, varolan eğitim kurumları ve işleyişi
14 Özel eğitim gerektiren çocuklar için eğitim olanakları, varolan eğitim kurumları ve işleyişi
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

: Ana kaynaklar: Baykoç, Dönmez,N.(2011) Özel Eğitim. Ankara Eğiten Yayın Evi.
Diken, İ. H. (2010). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31