DERS ADI

: Eğitim Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 1004 Eğitim Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

1. Felsefenin temel konu ve sorun alanlarını kavramak
2. Temel felsefi akımları ve eğitim ilişkisini kavrayabilmek
3. Tarihsel dönemlerde eğitim felsefesindeki gelişmeleri kavrar.
4. Dünyada ve Türkiye de eğitim felsefesinde yaşanan temel değişmeleri karşılaştırır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Felsefenin temel konu ve sorun alanlarını anlayabilme
2   Temel felsefi akımları ve eğitim ilişkisini kavrayabilme
3   Tarihsel dönemlerde eğitim felsefesindeki gelişmeleri çözümleyebilme
4   Dünyada ve Türkiye de eğitim felsefesinde yaşanan temel değişmeleri karşılaştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Felsefenin temel konuları ve sorun alanları Varlık, bilgi felsefesi
2 Felsefenin temel konuları ve sorun alanları Ahlak/değerler felsefesi
3 Eğitim ve Temel felsefe Akımları İdealizm, realizm,natüralizm,amprizm
4 Eğitim ve Temel felsefe Akımları Rasyonalizm,pragmatizm,varoluşçuluk
5 Eğitim ve Temel felsefe Akımları Analitik felsefe
6 Eğitim ve Temel felsefe Akımları Daimicilik, esasicilik
7 Ara sınav
8 Eğitim Felsefesi ve Eğitim Akımları İlerlemecilik,varoluşçuluk
9 Eleştirel/radikal eğitim
10 Antik dönemde bazı felsefecilerin eğitim görüşleri Platon,Aristoteles, Socrates
11 İslam dünyasında bazı felsefecilerin eğitim görüşleri Farabi, İbni Sina
12 Batıda bazı felsefecilerin eğitim görüşleri J.J.Rousseau, j.Dewey
13 İnsanın doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim
14 Türkiye de Moderleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim felsefeleri
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sönmez,V. (2002) Eğitim Felsefesi, Anı yayıncılık
Gutek, Gerald, L. ( 1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Çev. Ed. Nesrin Kale, Pegem.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma ve bireysel çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halim.akgol@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.134
ÖK.234
ÖK.334
ÖK.434