Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Gitar |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans/Lisans |
Ders Koordinatörü |
KADİRCAN ÖZDEMİR |
Dersi Alan Birimler |
Gitar |
Dersin Amacı |
Tek dizek sistemiyle çok sesli olarak yazılmış gitar yazısı üzerinde çalgının karakteristik özelliklerini de gözeterek armoni çözümlemeleri yapmak, genel armoni derslerinde öğrenilen bilgileri gitar yazısı üzerinde de uygulayabilmek. Gitarın eşses özelliğini de gözönüne alarak armonik olanaklarını kavramak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Tarihten günümüze gitar için yazılmış çokseslilik dokusu ve seviyesi uygun tüm eserler. Ayrıca Klasik Gitar armoni çalışmaları için özel olarak hazırlanmış örnekler ve özgün yaratılar. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler uygulamalı zengin materyal çeşitliliği kullanılarak yapılır. Kazanılan gelişimler yaratıcı ödevlerle sıklıkla test edilir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Kanaat: Öğrencinin ders içi ve dışı yaptığı çalışmaların öğretim elemanı tarafından yapılan değerlendirme. |
Değerlendirme Kriteri |
Verilen gitar yazısının armonik açıdan çözümlenmesindeki başarı. İstenilen ezgi çok seslendirmedeki başarı ve yaratıcılık. Çözümleme ve armonilemede kullanılacak alternatif şifre yöntemlerine yatkınlık. |
Dersin Öğretim Dili |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse düzenli devam, eksiksiz ve titizlikle yapılmış ön hazırlık, gerekli materyallerin eksiksiz olarak hazır bulundurulması. Ayrıca dersin gerektirdiği azami dikkat ve konsantrasyona hazırlıklı gelmek. Düzenli ödev hazırlamak. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
k.ozdemir@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|