DERS ADI

: Armoni 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KNS 1009 Armoni 1 SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuvarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. MEHMET GİRGİN

Dersi Alan Birimler

Piyano
Korno
Vurma Çalgılar
Flüt
Korno
Trombon
Trompet
Tuba
Vurma Çalgılar
Gitar
Viyola
Viyolonsel
Trompet
Tuba
Arp
Fagot
Fagot
Flüt
Trombon
Keman
Klarinet
Obua
Klarinet
Obua
Kontrabas

Dersin Amacı

Barok, klasik ve romantik çağ müziklerinin uygu yapısı, durgu yapısı, bu uygu ve durguların müzik cümlesi içindeki işlevlerinin ve uygu bağlanışlarının kavranması yoluyla , müziğin seslendirilmesinde doğru, bilinçli ve anlamlı bir yoruma varılmasının sağlanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Major ve minör tonlarda üç sesli uyguların kurulumunu yapabilir;
2   Üç sesli uyguların çeşitli tonlarda, dört partili olarak (Çoksesli koro için) düzenleyebilir;
3   Kök durumundaki uyguların birbirine bağlayabilir;
4   Çeşitli tonlarda, verilen tek sesli bir "Bas" ezgisinin yalnızca kök durumundaki uygularla, dört partili olarak çokseslendirebilir;
5   Soprano partisinin çokseslendirebilir;

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Armoni'nin tanımı, amaçları. Armoni, Kontrpuan, Homofoni, Polifoni kavramlarının karşılaştırılması;
2 Uygu, uygu çeşitleri, üç sesli uygunun dört partili yazılışı, insan sesleri (Soprano,alto,tenor,bas) ve bu kişilerin ses genişlikleri;
3 Çeşitli tonlarda, çeşitli dizimlerde (Pozisyonlarda),dört partili uygu kuruluşları; Alıştırma çalışmaları;
4 Alıştırma çalışmaları (Devam)
5 Uyguların birbirine bağlanışı için kurallar; kuralların açıklanması; örneklerin incelenmesi; Çeşitli tonlarda E-AÇ, E-Ç, E-AÇ-E, E-Ç-E, E-E6,AÇ-AÇ6, Ç-Ç6 bağlanışları; Alıştırmalar;
6 Çeşitli tonlarda E-E6-AÇ-AÇ6, E-E6-AÇ-AÇ6-Ç-E bağlanışları
7 Armonide "Hareketler" ; Düz Hareket,Ters Hareket, Eğri Hareket; Basın yanaşık hareketi; Çeşitli tonlada E-AÇ6, AÇ-Ç, Ç-E6 bağlanışları; Alıştırmalar;
8 Verilen Bas partisinin kök durumunda uygularla çokseslendirilmesi; Prof. Sayram Akdil'in hazırladığı çalışma parçaları: No 1 ve No 2
9 Prof. S. Akdil- Çalışma Parçası No 3 ve No 4
10 Prof. S. Akdil- Çalışma Parçası No 5 ve No 6 (Ödev:No 7)
11 Prof. S. Akdil- Çalışma Parçası No 8 ve No 9 (Ödev: No 10)
12 Prof. S. Akdil- Çalışma Parçası No 11 ve No 12
13 Soprano partisinin çokseslendirilmesi- Kurallar, açıklamalar, örneklerin incelenmesi, alıştırmalar
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Theodore Dubois: Traité d'Harmonié
Henry Reber : Traité d'Harmonié
Hendrich Challan :100 Bas et Chant Donneé
A.A.Saygun : Temel Müzik Bilgisi
Sayram Akdil : Armoni Notları
Sayram Akdil : Alıştırma ve Çalışma Parçaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
1- Konunun özelliklerine göre armoni kurallarının açıklanması ve örneklerin incelenmesi;
2- Derste toplu olarak alıştırma niteliğinde çeşitli tonlarda çözümlemeler; (Tartışmalı ve araştırmalı)
3- Derste bireysel çalışma: Çeşitli tonlarda, verilen 8-10 ölçülük bas partisinin kök durumunda uygular kullanılarak çokseslendirilmesi; yapılan çalışmaların öğretici tarafından denetlenmesi; ortak sorunların sınıfça toplu olarak incelenmesi, tartışılması;
4- Ödevler: Konular olgunlaştıkça, zaman zaman, sınıfta çalışılanların dışında 8-10 ölçülük yeni parçaların ödev olarak verilmesi; bazan da, sınıftaki çalışmanın zaman yetersizliği yüzünden bitirilememesi durumunda, parçanın ödev olarak bitirilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yarıyıl sonunda bir ara sınav yapılır. Bu sınavda, o güne değin yapılmış çalışmaların ışığında, herhangi bir majör veya minör tonda,daha önce sınıfta çalışılmamış 8-10 ölçülük yeni bir parçanın kök durumunda uygularla çözümlenmesi istenir. Çokseslendirilmesi istenen ezgi (Bas partisi) yeni olmakla birlikte, derste işlenmiş olan konuların dışına çıkılmaz.
Öğrencinin derse ilgisi, katkısı, katılımı, konuları kavrama çabası ve günlük çalışmalada gösterdiği başarı "Kanaat" notunu, verilen ödevleri zamanında ve eksiksiz yapması ise "Ödev" notunu oluşturur.

Değerlendirme Kriteri

Dersin Öğrenme Çıktıları'nda belirtilen konuların ne ölçüde kavranıp özümsendiği, değerlendirme kriterini oluşturur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sakdil@deu.edu.tr
Cep: 0532 685 5987

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi-Perşembe, saat 13.00-14.00 (Önceden randevu alınarak)

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Vize sınavına hazırlık 1 2 2
Ödev hazırlama 2 1 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12111
ÖK.22111
ÖK.32111
ÖK.42111
ÖK.52111