DERS ADI

: Feminist Epistemoloji Tartışmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KDN 6027 Feminist Epistemoloji Tartışmaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kadın ve Aile Çalışmaları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FÜSUN KÖKALAN ÇIMRIN

Dersi Alan Birimler

Kadın ve Aile Çalışmaları Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler tarihsel süreçte sosyal bilimler literatüründe gündeme gelmiş olan feminist teorileri öğrenirler. Feminist epistemoloji hakkında geniş bir bakış açısı edinirler.Kadın hakları, kadın hareketleri ve femninist epistemolojik yaklaşımlar arasında ilişki kurabilirler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Feminist kuramlar hakkında geniş bir bakış açısı ve bilgi düzeyine sahip olurlar.
2   Sosyal bilimlerdeki eleştirel yaklaşımlar açısından bilgi birikimleri olur.
3   Kadın hareketleri ve feminist kuramlar arasındaki ilişkiyi kavrayabilirler.
4   Kadın ve toplumsal cinsiyet hakları konusundaki tutumları gelişir.
5   Toplumsal yaşamda kadın merkezli sorunlar hakkında çözüm öneri geliştirebilme konusunda tutumları gelişir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Feminist Epistemolojiye Giriş
2 Sosyal Bilimler ve Femist Teori
3 Liberal Feminizm
4 Marksist Feminizm
5 Radikal Feminizm
6 Varoluşçu Feminizm
7 Ara Sınav
8 Eleştirel Erkeklik Çalışmaları ve Feminist Epistemolojik Yaklaşımlar
9 Ekolojik Feminzim
10 Beden, İktidar ve Feminist Epistemoloji
11 Beden, İktidar ve Feminist Epistemoloji
12 Postmodern Feminizm
13 Postmodern Feminizm
14 Genel Değerlendirme ve Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Josaphine Donovan, (2013). Feminist Teori. İletişim Yayıncılık.
- Stark, Hannnah, (2019). Deleuze'dan Sonra Feminist Teori. Otonom Yayıncılık.
- Bryson Valeria, (2019). Feminist Politika Teorisi. Phoenix Yayınları.
- Tanesini Alessandra, ( 2012) Feminist Epistemolojilere Giriş. Sentez Yayıncılık.
- Stone Alison. (2016). Feminist Felsefeye Giriş. Otonom Yayıncılık.
-Grasswick Heidi.(2011). Feminist Epistemology and Philosopy Science: Power in Knowledge. Springer.
- Lennon K., Whitford M. (1994). Konowing the Difference: Feminit Perspectives in Epistemology. Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

anlatım, öğrencinin konuyu araştırması, spesifik bir konuda araştırma yapma ve araştırma raporu hazırlama, aktif katılımın sağlanması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJE
2 DKT DERSE KATILIM
3 ODV ÖDEV
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.40 + DKT* 0.10 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlatım
Ödev ve sunum.
Öğrencinin konu ile ilgili iki araştırma yapması.
Bu araştırmaları bir araştırma raporuna dönüştürmesi.
Sunum ve tartışmalı bir katılım sağlaması.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.kokalan@deu.edu.tr
9 Eylül Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, Öğretim Üyeleri Binası. 211.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba ve Cuma: 13.00- 14.00.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3
Vize Sınavı 1 3
Final Sınavı 1 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15554444
ÖK.2353444
ÖK.35544
ÖK.445334
ÖK.5545