DERS ADI

: Performans Sanatı ve Beden

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KDN 6020 Performans Sanatı ve Beden SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Kadın ve Aile Çalışmaları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÖZLEM BELKIS

Dersi Alan Birimler

Kadın ve Aile Çalışmaları Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin 20 yüzyılda değişen estetik algı bağlamında performans sanatı ile cinsiyet ilişkilerini örnekleriyle öğrenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenciler,
2   1. Performans sanatı hakkında bilgi sahibi olacaklar,
3   2. Performans sanatında bedenin evrendeki konumu ve yorumlanışı hakkında bilgi sahibi olacaklar,
4   3. Batıda ve Türkiye deki performans sanatçıları hakkında bilgi sahibi olacaklar.
5   4. Performans sanatı ve toplumsal cinsiyet konuları bağlamını tanımlayıp tartışabilecekler,
6   5. Toplumsal cinsiyet ve beden politikaları üzerine performans sanatı çalışmaları aracılığıyla bir tartışma üretebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Açılış: dersin genel çerçevesi hakkında bilgi verilir, ders politikası açıklanır.
2 Aynı gramerle konuşmak için toplumsal cinsiyet, feminizm ve sanat çerçevesinde temel kavram ve tanımlar.
3 Tarihsel bağlam içinde performans sanatı, kadınlar ve erkekler olmanın ötesinde bireyler olmak
4 Dramatik olmayan gösteriler, happiningler.
5 Kavramsal sanat, beden sanatı, performans, cinsiyet.
6 Binalara sığmayan işler, site-spesific, açık havada bedenler.
7 Performans, deneyim, seyirci olarak deneyimlemek.
8 İdeal bedenden, aktif bağımsız bedene, 20. Yüzyılda kimlik ve değişim.
9 Cross dressing, kadınlık ve erkekliklerin sorgulanması.
10 1960lar, kadın performansları, eril sanata itirazlar.
11 Popüler performans sanatı, Marina Abramovich, sanat güzel olmalıdır
12 1990ların performans sanatında cinsiyete dayalı şiddeti lanetlemek.
13 Feminist aktivisterin performansları
14 Kapanış: ders kapsamında yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi, ders üzerine genel değerlendirme yapılır
15 vize sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BELKIS, Ö. (2015). Feminist Tiyatro, İstanbul: Mitos Boyut yay.
CAMPBELL, A. § FARRIER, S. (ed., 2016). Queer Dramaturgies international perspectives on where performance leads queer.
CARLSON, M. (2004). Performans Eleştirel Bir Giriş. Ankara:Dost yay.
CASE, S. E. (2007). Performance Science and Virtual. New York: Routledge.
ÇAKMAK, B. (2013). Batı da Çağdaş Feminist Tiyatronun Gelişimi , YEDİ, Sanat Tasarım ve Bilim Dergisi, DEU GSF Yay., İzmir, Yaz 2013, sayı 10, ss. 1 14.
FISCO, C. (ed., 1999). Perfonce Art of the Americas. London: Routledge.
FORTE, J. K. Women in performance art: feminism and postmodernism. University of Washington. ProQuest Dissertations Publishing, 1986. 8706554
Fryd, V. G. (2007). Suzanne Lacy's Three Weeks in May: Feminist Activist Performance Art as" Expanded Public Pedagogy". NWSA Journal, 23-38.
GOLDBERG, R.L. (2001). Performance art: From futurism to the present, New York: Thames § Hudson.
Hughes, H., & Roman, D. (Eds.). (2007). O solo homo: The new queer performance. Grove/Atlantic, Inc.
Lacy, S. (2006). Art and Everyday Life: Activism in Feminist Performance Art (pp. 91-102). New York: Routledge.
Potkin, H. (2000). Performance art. Feminist Visual Culture, 75-88.
ÖZSOYSAL, F. (2014). Ataerkil Söylemlerin Maskesini Düşüren Feminist Oyunlarımız ve İstanbul da Feminist Tiyatrolar , Maske Kitabı, ed. K.Karaboğa, O. Arıcı, İstanbul : Habitus Yay.
ÖZSOYSAL, F. (2008). Oyunlarda Kadınlar, İstanbul : E Yayınları.
Striff, E. (1997). Bodies of evidence: Feminist performance art. Critical Survey, 9(1), 1-19.
Walker, R. L. (2011). Becoming Queer: Performance Art and Constructions of Identity. Gnosis, 9(3).
Wark, J. (2006). Radical gestures: Feminism and performance art in North America. McGill-Queen's Press-MQUP

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

bu derste feminist bir metodoloji kullanılacaktır. ayrıca sunum, tartışma ve anlatım, derse kullanılacak diğer stratejilerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

etik ve akademik kurallara uygunluk gözetilir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

ders zamanında başlayıp biter. derse devam esastır.
Ödev ve sınav için ilan edilecek biçimsel kurallara uyulması zorunludur.
ders kapsamında incelenecek oyun, film, metin, vb malzemelerin dersten önce okunması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.belkis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ğrenciler istedikleri zaman ozlem.belkis@deu.edu.tr adresinden iletişime ge ebilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Öğrenci Sunumları 8 1 8
Grup çalışması 2 1 2
Makale Sunumu 2 1 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 3 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.13111
ÖK.24435434
ÖK.33445544
ÖK.455454452
ÖK.555454452
ÖK.6