Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Kadın ve Aile Çalışmaları Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ÖZLEM DUVA KAYA |
Dersi Alan Birimler |
Kadın ve Aile Çalışmaları Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencileri yaşçılık ve ayrımcılık arasındaki bağları düşünmeye hazırlamak için tasarlanmıştır ve etik ve yaşlanma olgularına temel felsefi bir bakış ile başlayacaktır. Bu giriş bölümünün ardından, ders içeriğinde etik yaş alma konusundaki etik sorunlar sosyal / kültürel, politik ve bireysel düzeylerde ele alınacaktır. Yaşçılık sorununu toplumsal cinsiyet bakımdan analiz ederek bu ders, ahlak ve yaşlanma üzerine düşünmeyi benimseten merkezi değer konularını tanıtacaktır. Nihai amaç, politik alanda ve yaşçı kültürde ortaya çıkan ahlaki konulara yönelmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1-The Palgrave Handbook of The philosophy of Aging, Ed: Geofrey Scarre, Macmillan Publishers, 2016 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerleme Yöntemleri ve İşyükü Hesaplaması bölümlerinde verilmiştir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması, ödevlerin önceden belirlenen tarihlerde teslim edilmesi zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ozlem.duva@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|